tirsdag 31. august 2010

Dag 1 på Haukeland sykehus

Tre timer venting på Gardermoen gikk fint og på flyet hit sov jeg som jeg pleier på fly. Bergen møtte meg med silregn og tunge skyer. Jeg var heldig og fikk rom med det samme selv om jeg var tidlig ute. Lunsjbuffé var dekket da jeg kom og der var det mye godt. Koste meg med litt mat og så hvilte jeg litt på rommet mitt. Har egen balkong med utsikt over Bergen men hva nytter det når regnet siler ned? Etter hvilen gikk jeg over til sykehuset for å kjøpe tømme midler og sjekke hvor jeg skal møte i morgen. De har et innviklet tunnelsystem under bakken her. Jeg gikk og gikk, og gikk og gikk. Rene labyrinten men frem kom jeg tørrskodd og varm.
Middagen var to varmretter og tre desserter. Jeg valgte kylling og ris og en prikk karamellpudding. Smakte godt men jeg hadde en dame ved bordet som fortalte en tragisk sykehistorie så maten lå igjen på tallerkenen.
Enslig mor med tre barn 16 og 12 år og en liten på 20 mnd. Fant en klump i brystet i desember og fjernet alt pluss litt mer og har hatt cellegift og stråling etterpå. Lang reise vei og ingen mann til å hjelpe til. Mine tarmer vred seg i skam men de er like betente og vonde for det.
Det er suppe i kveld så jeg får gå ned og spise litt mer da. Skal faste fra midnatt og ikke engang drikke vann. I morgen skal jeg møte på medisinsk undersøkelse til Ultralyddiagnose med buljong. Jeg må drikke en halv liter lunken Toro buljong ( ikke kaste opp) samtidig som de undersøker med ultralyd hvordan magesekken oppfører seg.

Utsikt fra balkongen



Rommet mitt på pasienthotellet


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar