lørdag 11. oktober 2014

Pasientreise

Jeg pakker piller, mobil og pc og drar på tur. Har planlagt den nøye så derfor føles det som jeg skal på pasientreise. Men uten pleier og støttekontakt.
Det er en del av min snuoperasjon at jeg skal gjøre noe jeg kan glede meg til. Noe å se frem til og ikke bare grue meg. Det vet jeg vil løfte humøret og få frem et bredere smil. Selv om det vel egentlig ikke er helt forsvarlig å reise noe sted så dårlig som jeg er nå. Men jeg gjør det likevel jeg.


Turen går selvsagt til Stavanger og jeg skal reise med tog. Mannen kjører meg til Oslo S tidlig torsdag morgen og jeg har bestilt komfortsete med vindusplass og bord. En liten pute og et teppe pakker jeg med til hvilepausene mine. Toalett til poseskift finnes like i nærheten, kaffe og aviser er tilgjengelig på hele turen og nydelig natur utenfor vinduet. Elsker å kjøre tog. Blir det sol eller oppholdsvær vet jeg det blir en flott tur. Det er wifi på toget og jeg har med min nye mobil og min lille Samsung Laptop. Pluss bok selvfølgelig. Medbrakt matpakke til frokost og egen kopp uten plast. Lunsjen kjøper jeg i restaurantvognen. Gleder meg allerede.




Når jeg kommer frem har jeg en liten rusletur langs Breiavannet frem til hotellet. Her skal jeg bo til lørdag. Denne gangen må alle komme til meg og ikke motsatt slik det pleier å være. På hotellet er det sittegrupper og jeg har stort rom i tilfelle jeg må ligge mens jeg har besøk. Tror dette skal bli bra. Når jeg er alene og om formen er grei så er det en cafe med fantastisk kaffe rett utenfor hotelldøren og kjøpesenteret er på andre siden av gaten. Jeg trives best nede i havnen men tror ikke jeg skal bevege meg så langt bort fra hotellsengen.


Her skal jeg bo. Alle rommene har peis og en sittergruppe
 
   
Jeg burde holdt meg hjemme i tilfelle jeg blir akutt dårligere. Men jeg reiser til min hjemby så synes det er trygt nok. Der har jeg så mange som passer på meg og et veldig bra sykehus. Kan like godt ligge i en hotellseng med roomservice å se TV som jeg ligger hjemme på gjesterommet. Jeg har behov for flere gode klemmer og litt Stavangerhumor. Smiler allerede mer enn jeg gjorde i går.

Hjemturen blir med fly på lørdag ettermiddag. Flybuss fra hotelldøren til inngangen på flyplassen og ny flybuss fra Gardermoen til Mortensrud hvor mannen henter meg hjem til lørdagsmiddag og fyr i peisen. Kan ikke bli bedre.


 
 
 
 
 
Detaljer om min ventetid og pleie på egen side. Klikk her om du vil vite hvordan dagen min virkelig er. Eller les kun bloggen og få med det viktigste om mine dager.
 
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar