fredag 20. mars 2020

Isolat - Første natt over

Altså, jeg er IKKE syk. Men har vært utsatt for smitte av et eller annet virus. Vil ikke smitte mannen så derfor isolat i inkubasjons tiden. Og mens jeg sitter her stille og alene så skriver jeg blogg og får en linje ut i verden.
Huset vårt i skogen har en underetasje og her har vi lagt til rette for at gjestene skal kunne være en stund og ha det fint. Nå er jeg liksom gjesten her og det er veldig fint men rart.


En stor terrasse på nedsiden av huset er nå min Der er det dør inn til rommet hvor jeg bor nå. Først gjennom en liten entre hvor jeg har yttertøy og sko. Så inn til et lyst og koselig rom med to vindu ut mot hage og terrasse. Her er en sofa som kan bli dobbeltseng, en hvilestol, tv, radio og noen småbord. Det store klesskapet under trappa er fylt opp med leker til barnebarna så kan ikke ha klær der som planlagt. Men finner en løsning. Ut av rommet er en dør som går til trappa opp. Denne er lukket for der går isolasjonsgrensen. En dør fører inn til kjellerrommet hvor fryseboksen står og en annen dør til vaskerom og bad.
Vaskerommet blir nå et hybelkjøkken. Den store benken en kjøkkenbenk og vinskapet et lite kjøleskap. Badet er nytt og lekkert med vegghengt toalett og badekar. Min spa avdeling. Her henter jeg vann til oppvask i en egen balje og det er høydepunktet på dagen. Er det rart jeg kaller meg selv for Trulte? Eller det stemmer ikke helt for det var min pappa som kalte med Trulte.
Så mat i kjøleskapet, TV, radio, PC, mobil, massevis av bøker og et stort garnlager til strikkestund i godstolen. Kan jo egentlig ikke klage, men det gjør jeg heller ikke. Bare forteller sånn som det er. Men det er rart ! Høre mannen tusle der oppe mens jeg er her nede.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar