torsdag 19. mars 2020

Virus og isolat

Jeg har vært i nærkontakt med et virus. Uten testing vet vi ikke hva type virus det er men uansett så skal mannen min skjermes for et virus som jeg kanskje har blitt smittet av. Et forkjølelsesvirus har en inkubasjonstid på 12 - 72 timer. Men jeg kan smitte før viruset bryter ut så isolasjonen begynte straks jeg kom hjem. Detaljene er planlagt sammen med Corona kontoret i kommunen. Dem har jeg snakket med tre ganger nå.

Den kjæreste mannen min er sprek og i god form, men han takler forkjølelse og virus veldig dårlig. Selvsagt tenker du, han er jo mann. Men han blir virkelig slått ut og viruset pleier å henge i kroppen i ca 4 uker. Mens jeg ikke blir så ofte blir smittet og er bra før en uke har gått. Mange års jobb i barnehage kommer til nytte nå. Corona damen i telefonen mente det ikke var gunstig for en mann i den alder min mann er ,og som blir så syk av forkjølelsesvirus, ble syk med Corona virus truende rundt oss. Som regel vet vi ikke at vi er smittet og kan ikke bremse spredning men nå vet vi at det er stor mulighet så alle tiltak settes inn. Altså isolat i eget hjem. I Huset i skogen.

Min metode for å ha kontakt med omverden er også denne gangen å skrive det ned i en blogg og dele med mine venner slik jeg gjorde da jeg var syk.

Har det fint her på min hybel og i morgen skal jeg fortelle hvordan jeg har innrettet meg i underetasjen av Huset i skogen.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar