tirsdag 16. mars 2010

En dårlig nyhet men to gode

En lang dag i går og helt anderledes enn jeg hadde sett for meg. Trodde det var et lite stikk og så et kutt og så hjem. Men det var full operasjon med alle forberedelser, seng, anestesilege, kirurg, mange sykepleiere, narkose og hele pakken. Ble skikkelig undersøkt mens jeg var i narkose og det var helt tett der de har lappet meg. Veldig god nyhet! Har vært redd for dette for de hadde ikke koblet meg sammen igjen hvis ikke.
En annen god nyhet var at biopsiene ikke viste noe galt. Så tarmbetennelesen Morbus Chron er utelukket. Kjempenyhet!!!! Kirurgen forstår ikke denne betennelsen jeg har i endetarmen og han er veldig skeptisk til hvordan det skal gå fremover. Han er redd jeg får mer betennelse og ny fistel . Da vil det i tilfelle bli en stomi (utlagt tarm) for resten av livet. Men jeg trøster meg med at han er kirurg og ikke indremedisiner. Det sier jeg til ham og han er enig. Mye, veldig mye, skal prøves om det viser seg at betennelsen kommer igjen til høsten så jeg ser veldig positiv på saken.
I dag skal jeg ligge og ikke sitte. Har rigget meg til med godstolen lagt helt tilbake og polstret den med en dobbel dyne. Prinsessen på erten:) Laptopen på magen og fjernkontrollen til TV  i nærheten. Får sterke smertestillende så er litt susete men smertefri. Om et par tre dager er jeg mye bedre.Sikkert helt bra.
Så da kan jeg begynne å forberede meg til 16.april når de skal koble meg sammen og jeg blir kvitt posen på magen:))) En dårlig nyhet er at de skal åpne med med et stort snitt midt på magen og ikke bare en kikkhulls operasjon som tidligere planlagt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar