lørdag 23. november 2013

Lørdag før advent

Minus 7 ute og alt er dekket av hvit rimfrost. Inne er det fyr i ovnen og vi har hatt en lang, lat frokost. Utenfor vinduet her jeg sitter yrer det av liv fra alle småfuglene og på radioen synges det om at nu er høsten här. Idyll? Det er akkurat det det er. Ekte og hjemmevarm lørdagsidyll i Huset i skogen. Jeg er så glad for å kunne kjenne på denne gleden og nyte øyeblikket.




Formen er ganske bra i dag. Jeg har ikke vært så sprek den siste uken så måtte kutte ut greskdagen som jeg er så glad i. Det satt langt, langt inne å ta den avgjørelsen men i dag får jeg gevinsten. Hva dagen skal brukes til vet jeg ikke, men jeg skal på lag reise og begravelse på tirsdag så må porsjonere kreftene slik at jeg klarer den dagen. Det er en veldig viktig dag for meg.


Hallo!!! Hva er du driver med? Porsjonere kreftene sa jeg!


Neste uke får jeg svar fra legen på alle prøvene som er tatt av meg. Jeg håper nok på en mirakelkur men det er vel lite sannsynlig. Når jeg vet mer om kroppens tilstand skal jeg bestille fotsoneterapi. En behandling jeg ha tro på og som kan være med og hjelpe meg. Drømmen er å ha en hel fin dag uten smerter og uten å måtte hvile flere ganger. På gode dager har jeg halve dagen slik og det er helt fantastisk. Kanskje dagen i dag blir en av dem?



Neste helg er det første søndag i advent men da blir det en travel uke og helg så jeg jukser litt og begynner med lillapynt, sånn litt forsiktig, i dag. Adventslysene i hvert vindu får vente en uke og nissene til det blir desember. Men noen lilla duker og en engel eller flere litt før advent kan bli fint det.......




9 kommentarer:

  1. så fin morgen dere har hatt :) så godt å lese! Minus her også, og hvitt av frost... så moro når Kristine sitter sammen med oss på frokostbordet og får prøvesmake forskjellige ting..! drikker vann fra kopp å greier ;)

    fyrer i peisen, Joakim har tent stearinlys "for da blir det så koselig her mamma" og det er en fin stemning her :) :) snart kommer roar hjem, og det blir fint, men jeg grugleder meg litt, for det betyr at det er MIN tur til å dra... til London... klart jeg gleder meg! men jeg gruer meg også veeeeeeeeeeldig fra å dra fra ungene, spesielt Kristine.... klart, roar er jo så flink, så jeg vet det kommer til å gå bra, men verre for meg :/ men hey, er tross alt juleshopping, i london!!! :) så jeg skal kose meg så godt jeg klarer ;)

    bra at du kjenner og forstår hva du får igjen av å begrense deg litt innimellom! det er vanskelig for deg, men du klarer det, DET er viljestyrke det <3

    ønsker dere begge to en kjeeeeeeeempefin og god lørdag. stor klem fra Henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Skjønne Joakim:)) Han har fått med seg en viktig verdi Du er heldig som kan nyte morgener med tre skjønne unger rundt deg Særlig Kristine som lærer noe nytt for hver dag nå. Det går helt fint å reise fra henne noen dager men jeg forstår deg:)) Tenk på den gjensynsgleden !! Og for Roar blir det travelt men helt sikkert kjempekjekt å få være alene med henne. Roar er en gullklump så det fortjener han. Din julegave til ham selv om det kan bli mye grining og lange netter for ham de dagene.
      Nyt helgen og førjulstemningen. Jeg skal kose meg med småpynting og litt stryking Og så har jeg en ny bok som venter ( pensjonistalderens gleder) Lørdagklem til deg og ungene :)))))

      Slett
    2. liker du spenningsbøker?? :) ååååååh, du bare MÅÅÅÅÅÅ lese bøkene til Lars Kepler!!! første boka Paganinikontrakten har jeg ikke lest, men bok nr 2 og 3, Hypnotisøren og Ildvitnet... åååh, frysninger!!! de er så bra!!! bok nr 4 ligger klar, jeg klarer nesten ikke å vente, men skal ikke begynne på den før jeg sitter på flybussen til gardemoen på torsdag, den heter Sandmannen :) LES DEM annlaug!!! :) Henriette

      Slett
    3. Erik elsker disse bøkene og har vel lest de fleste av dem. Men jeg? Nytter ikke Da må jeg lese siste siden først for å se om alle lever lykkelig alle sine dager og alle har det bra. Håpløs!! Har prøvd flere ganger men blir helt stresset Krig og fred og sånn :)) Men årsaken er at jeg har hatt et liv som jeg kunne skrevet spenningsroman om så da orker jeg ikke å lese det. Går nok glipp av mye men det finnes ikke håp for meg der :(

      Slett
    4. da må jeg få anbefale "vindens skygge" av Carlos Ruiz Zafon. beskrivende vakkert av det gamle barcelona, og spennende etterhvert ;) ikke sånn krim, men spennende likevel. Jeg liker den fordi jeg er glad i å lese, og det handler om en bokhandlers sønn ;) les den, du blir ikke skuffet, jeg lover! :)

      Slett
    5. Har lest den. Perfekt bok for meg og en voksende lyst til å reise til Barcelona :))

      Slett
    6. samme her :))

      Slett
  2. Herlig. Her er det ikke frost, men drømte om hvit jul i natt, det er sjelden kost her så jeg krysser fingrene for at det skal gå i oppfyllelse. Å lese er det som gjør at vi kan flykte litt vekk og når det og gir hvile til kroppen så er det full klaff. Du får samle krefter i helgen slik at du klarer å få en bra dag på tirsdag. Skjønner deg god, det er viktig å få tatt skikkelig avskjed, samtidig så får du treffe mange av slektningene dine og å stresse rundt alle veier for å få det til. Jeg leser bøkene til en forfatter som heter Karin Slaughter for tiden, skikkelig spennende krim med tilbakeblikk til de forutgående bøkene, får følge hovedpersonen gjennom flere bøker. Har lest fem om samme personen nå og en om en ny hovedperson, i kveld skal jeg begynne på bok nummer to om denne personen. Har hatt en travel uke for her går det mye virus og mange i barnehagen er slått ut av denne. Arnfinn fikk ikke tatt influensavaksine for han var smittet av viruset, så han må tilbake for den. Jeg har jobbet hver dag, men nå slapper jeg av og satser på at de fleste er tilbake på jobb på mandag, de skulle helst delt meg i to slik at flere avdelinger kunne vært dekket, men vanskelig å hente fram den parten som har forsvunnet ned i ett eller annet. Ha en fortreffelig og smertefri helg med mye frokostkos og late dager, hils. Klem fra oss begge her på Tjensvoll.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for oppmuntringen:)) Pass på deg selv nå så du ikke sliter deg ut. Du er nok bare halve deg selv men med doble krefter:) Men alt med måte så pass på. Håper også dere får hvit jul det gir en egen stemning. Jeg har bøker på ønskelisten min Sammen med mye annet fint:)) God kveld og god søndag til dere begge. Klem fra meg:)))

      Slett