søndag 24. august 2014

Pakkedag

I dag er det den store pakkedagen. Koffertene kommer ned fra loftet og når kvelden kommer er vi helt reiseklare. I morgen skal mannen på jobb så derfor er vi tidlig ute.
Selve pakkingen går fort for jeg er flink til å reise lett. Det betyr å ikke ta med masse unødvendig tøy. Akkurat nå er det knallvarmt på Kreta med nesten 40 grader men september er september så en liten jakke må med i kofferten.


Når vi reiser på vår septembertur rydder jeg i skapene samtidig. Eller delvis rydder. Hver vår tømmer jeg skapene for vintertøy, vasker skapene i alle kroker og flytter inn sommertøy fra boksene på loftet. Om høsten gjør jeg motsatt men i to deler. Jeg rydder ut alt av sommerklær på pakkedagen, som altså er i dag. Litt skal i kofferten, litt skal resirkuleres og resten legger jeg i en stor plastboks til vi kommer hjem. Da vasker jeg skapene og fyller dem med høst og vinterklær. Når kofferten er tømt og klærne vasket blir de sortert sammen med det i plastboksen og flytter på loftet. Organisert? Veldig. Men så grei metode å holde orden og oversikt. Jeg har mange slike rutiner både inne og ute i hagen.



Derfor blir det en hel pakkedag i dag. Pakkelister er renskrevet og klar. Et punkt på listen er klær uten mer detaljer. Det er alt det andre som jeg er så redd for å glemme som står på listene. I går samlet jeg alt av medisinsk utstyr. Jeg har aldri hatt med meg så mye. Stomiutstyret får plass i håndbagasjen men alt det andre må jeg ha i kofferten. Det er remedier til behandling og sårstell og medisiner til daglig bruk og til eventuelt bruk etter avtale med legen. Trygt og godt men tar stor plass i kofferten.




Ikke noe av det skal være med hjem igjen så kanskje jeg kan fylle den tomme plassen med en ny duk, litt krydder, litt olivenolje og annet. Vi skal til et helt nytt sted og vi skal kjøre litt på oppdagelsesferd. Helt mulig at jeg finner noe kjekt jeg ønsker å ta med hjem til huset i skogen.



I morgen skal mannen på jobb men i dag skal vi kose oss med pakking og den stigende reisefeberen. Det er en del av reisen og vi liker det. En fin dag ligger foran meg og jeg har i tillegg en god dag med lite smerter. En fantastisk glede.

 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar