mandag 15. juli 2013

Ikke sånn det skal være.......

Det ble ikke sol i dag. Håper sommeren bare har en liten pause for denne kalde vinden kombinert med skyer er ikke trivelig. Tenkte jeg skulle gjøre noe ut av dagen, og siden jeg måtte handle middag kjørte jeg likegodt til et nytt handlesenter. Trippet glad og lett på foten rundt og kikket på alle de nye butikkene. Jeg hadde på meg leggkorte,hvite thights  og en lett tunika med hvit heklet jakke over og poseskiftbagen i håndvesken. Det var salg i alle butikkene så jeg tenkte å bli der en stund. Men i den ene enden av senteret, langt, langt unna wc, skjedde det noe. Jeg fikk et enormt press i den tarmstumpen som er koblet av. De økte og økte så jeg ikke kunne bevege meg. Jeg knep igjen så godt jeg kunne men tapte. Denne tarmstumpen produserer gulbrunt slim som må ut en gang i uken. Det ordner jeg med klyster og så har det ikke vært noe problem resten av uken. Til i dag! Jeg gikk stille og rolig den lange veien til handicap wc med vask. Låst! Banket på, men det var ingen der. Det var bare låst. Helt utrolig. Inn på vanlig wc for å sjekke tragedien. Og en tragedie var det. Der satt jeg på doskålen og måtte bytte stomipose uten vann tilgjengelig og med en truse som jeg bare måtte kaste. Tror ikke det er mulig å føle seg så liten. Så nedverdiget. Så ekkel. Så alene.




Alle de følelsene er bare inne i mitt hode. Det var ingen som så eller merket noe som helst og når jeg gikk ut av wc var jeg god som ny. Bare jeg selv som visste. Jeg gikk inn i matbutikken for å handle dagens middag. I kjøttavdelingen fikk jeg en ny stor kul på magen og alt var komplett. Det kunne ikke bli mer ubehagelig nå. Nytt dobesøk, denne gang på handicap wc i etasjen under, så kjørte jeg hjem. Men først kjøpte jeg fire korger med nyplukkede jordbær. Det fortjener jeg virkelig i dag.



4 kommentarer:

  1. Off då så uheldig du har vert i dag. Føler med deg. Det kan ikke være noe kjekk opplevelse.
    Spis jordbær og nyt de. For du fortjener de.
    Klem Norund...

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Norund. Håper virkelig det var en engangs opplevelse. Jeg tror det var rester av det lille saltvannsklysteret jeg satte for to dager siden. Skal gjøre det på en annen måte neste gang Eller kanskje ingen klyster for det virker som det kommer ut naturlig nå de siste gangene. Men med kontroll:)) Det er bare slim men en utrolig sterk farge og da med hvit bukse!! Men det gikk bra fordi jeg hadde så tykk truse. Jeg har pakket truseinnlegg og våtserviett i skiftebagen jeg alltid må ha med meg samme hvor jeg går. Der har jeg kompresser til vask av stomien, sprayboks med klebefjerner, fem stomiposer, hundeposer til avfall, spritserviett til hendene, barrierekrem til sår hud og nå også bind og intimserviett.
      At jeg nå kan spise jordbær uten å være redd for å sitte på do hele dagen er ekte luksus. Må bytte pose oftere men hva gjør det :)))))
      Gladklem fra meg

      Slett
  2. *klemmerPå* og det innmari hardt, snupsi <3 :-)

    SvarSlett