onsdag 10. juli 2013

Sommer i pose og sekk

Det er sommer i skogen. Vinden er unormalt sterk så skikkelig sommerfølelse får vi ikke men nå sitter jeg ute i teltet og skriver med kun en bikini på. Men det er sol og blå himmel og vi har hatt tre uker med knallvær på Skiathos så vi har fått sommer i både pose og sekk og enda er det kun 10.juli og mye sommer igjen.



I går hadde jeg en fæl dag. Våknet med smerter i magen. Den føles sårt, ømt og krampevondt. Hvorfor jeg får disse smertene i perioder vet jeg ikke og det skremmer meg. Løfter jeg for mye? Er det maten? Er det ny betennelse? Må jeg operere igjen? I går hadde jeg ikke lyst til å stå opp for jeg syntes livet var for tøft. Jeg hadde hatt en herlig dag dagen før med besøk av min yngste sønn Erik, hans samboer Kristine og hans kamerat Tobbi. Det var så godt å klemme gutten min så jeg hulkgråt i armene hans. Som jeg savner guttene mine! Og Stavanger! Livet er godt her i Huset i skogen men det er så lenge siden jeg var hjemme i Stavanger fordi jeg har vært syk. Nå planlegger jeg en tur i juli og det vil gjøre meg godt.

I dag tok mannen fri for å være med meg etter min tøffe dag. Det ble mye tårer og mange gode samtaler i går. Posen på magen er noe dritt! Men jeg må bare finne ut av det og lære å se alle fordelene. For de er der. Vi kjørte til Ski og leverte bilen min til service og skift til sommerdekk. Mens lillebilen var på verksted tok vi en koffert til butikken og fikk bekreftelse på at den er ødelagt og hva den koster. Begge hjulene på den var knust da vi kom til Gardermoen sist uke, så vi må sende erstatningskrav til Thomas Cook. Butikken kastet den ødelagte kofferten og vi gikk ut med en helt ny, ganske så dyr, Samsonite. Håper erstatningen går like knirkefritt som hos SAS i fjor sommer.
Jeg var også på Babyshop og hentet bleiebøtten de har holdt av til meg. Selve bøtten fikk jeg gratis når jeg kjøpte refiller så det er verd et forsøk. Tenk om jeg slipper hundeposene når jeg er hjemme. Det hadde vært en god følelse. Jeg skifter pose fem seks ganger de fleste dagene. Mitt rørsystem er ikke som alle andre sitt som tømmes en gang daglig eller sjeldnere, så det er travle dager. Frister til ikke å spise mat for da kommer det ikke noe ut. Men det er ikke vondt når posen fylles og det er en så stor lettelse at jeg må bare finne ut av dette poselivet.


De tre ukene på Skiathos ga meg erfaringer om posestell og badeliv som vil gjøre neste tur enklere. Jeg ble så lei av å dra og heise på bikinibuksa så posen ikke skulle vises over kanten at jeg bestemte meg for å kjøpte badedrakt. Bikinibuksa dekker posen helt men når den er våt og jeg går ut av vannet og "alles" øyne er på meg så siger den litt ned og posen stikker et par cm over kanten. Tror du folk visker og tisker? Korrekt! Det gjør de uten å prøve å skjule det og jeg føler med så unormal at jeg vil synke ned i sanden På gode dager stod jeg med den rene, tomme posen rett ut i luften når jeg skiftet fra badetøy til klær før vi skulle gå. Da så de en annen vei og ble flaue. Og jeg bet tennene sammen og sa ikke noe til min mann eller noen andre. Følelsene bygget seg opp og en del av dem kom nok ut i går. I dag kjøpte jeg ny badedrakt. Mye dyrere enn jeg noen gang har kjøpt men den skal være lekker, ikke for høy skjæring, skjule at det er en pose under der, stramme over magen men ikke over posen. Jeg fant virkelig en som passet til alle mine krav. Prøve badedrakt med knallbrun kropp kan anbefales. Klart jeg kjøpte den dyre badedrakten. Fordi jeg fortjener det! 

Bilde av meg og badedrakt kommer.......Hvis jeg tør:)
 

2 kommentarer:

  1. Klart du fortjener det, skulle bare mangle. etter å ha opplevd så mye på så kort tid så fortjener du både det og mer til.. Synd at vi reiser til Thailand på mandag og ikke kommer hjem før 4 august for hadde virkelig sett frem til at du kom en tur til Stavanger nå, men, men, det blir vel flere turer. Du skal vel ha med deg gladmaten, da håper jeg bare at dere får fint vær. Det har ikke vært så mye av det i det siste. Hadde noen nydelige dager i Kristiansand og det hjalp på.Håper på varme her og snart. Arnfinn skulle kommet hjem i dag, men pga tekniske probler så er det utsatt, bare han kommer tidsnok til å få pakket så går det greit. Ha en fin kveld og våkne nå endelig smertefri i morgen. Bjørneklem fra Else.

    SvarSlett
  2. Det blir flere turer!!!! Neste uke har han vakt hele uken så mulig jeg kjører vestover da. Hvis ikke blir det den uken med Gladmat for uken mellom der skal vi på fjellet til stølen til Liv noen dager. Gladmatuken har han også vakt ellers hadde han blitt med. Håper Arnfinn kommer hjem i dag så dere får god tid til å pakke. Endelig skal dere får skikkelig og rikelig sol og varme:)))) Tenker du har reisefeber nå.Jeg er alene i dag ( til halv tre) og sovnet igjen etter en runde i stuen Det var bare 12 grader ute så fristet ikke til å gå barfot i gresset mens humlene suser. Nå er klokken 10 og det er 17 og masse sol Jeg skal ut og finne meg en solkrok med boka mi Litt luking blir det vel også men jeg har begynt å ta det mye mer med ro Ha en fin dag Else og kos deg med pakkingen. Solklem fra meg:)))

    SvarSlett