lørdag 13. juli 2013

Sommerlørdag

Med en sprudlende morgenglad mann som kvitrer og synger om morgenen må man bare opp tidlig. Du kan bare sove mer, sier han. med håp om det motsatte i stemmen, så da står jeg opp. Jeg liker å stå opp tidlig og pleier normalt å våkne veldig tidlig selv. Men når jeg er sliten og lei vil kroppen og hodet sove mye mer. Sånn har jeg alltid vært når livet er tungt. En slags flukt for å slippe å våkne og kjenne at problemene fremdeles er der. Motvillig tvinger jeg kroppen til å våkne og etter litt frokost og kaffe føles det mye bedre.
Nå forsvinner tåkeskyene ute og det blir en fin dag igjen. Jeg skal luke fjellbedet mitt og klippe noen busker i dag. Bare kosearbeid og ikke noe slit. I går og dagen før ble det alt for mye husarbeid så jeg måtte ta en pille. Men det var verd det for jeg koste meg skikkelig og endelig er hvite, nystivede sommergardiner på plass.



I går var det en ekte sommerdag med sol og varme hele dagen. Vi trakk inn i skyggen under paviljongtaket om ettermiddagen. Jeg hadde vært og handlet mat og litt blomster og selvsagt norske jordbær. Det var tilbud med tre for hundre så det blir jordbær og ekte vaniljeis i dag også. Å kunne spise litt iskrem igjen av og til etter så mange år er ren nytelse.Vi koser oss i teltet som jeg kaller paviljongen. Pc eller bok med radioen stille i bakgrunnen. Eller helt stille og bare er, mens jeg sitter og ser utover åsene og solnedgangen.

2 kommentarer:

  1. Koselig lesing Annlaug. Jeg fikk endelig mannen hjem natt til lørdag og etterpå har det gått slag i slag. Vasket klær som skulle pakkes og levere katt og alt det som følger med å reise tre uker på ferie. Nå er koffertene pakket og Gunnar henter oss klokken ti for å kjøre oss til flyplassen. Skal bli godt å få litt sol og varme. fikk oppleve det litt den helgen jeg var i Kristiansand, men 15,5 grader på det beste og tåke og regn gir ingen sommerfølelse. Skulle gjerne hatt litt av været deres her og. Du får kose deg med hus og hagearbeid, men ikke ta for hardt i for du skal bli helt frisk nå og da er det best å ikke ta for mange sjanser. Kos dere, for det skal vi. Ser om jeg får sendt en melding inn i mellom når vi er på tur. Klem fra Else

    SvarSlett
  2. På lørdag??? det var jammen på hengende håret :)))) God tur og god ferie til dere begge. Håper å høre fra dere så jeg vet dere har det fint. Ferieklem fra meg:)))

    SvarSlett