lørdag 6. juli 2013

Norsk sommer, frieri og dåp

Har vært hjemme i fire dager og har endelig landet. I morges var det godt å våkne i min egen seng av solen som skinte inn vinduet. Kjente at jeg var hjemme og gledet meg til en fin dag. Jeg kjenner solen lagret i huden og hjertet etter de fantastiske tre ukene vi hadde i vårt paradis. Jeg har blogget litt hele tiden så skal ikke gjenta hva vi gjorde og hvordan dagen våre var. Vi var ute og spiste sammen med våre australske venner omtrent r annen kveld. De gjorde ferien vår enda mer innholdsrik g jeg nøt timene sammen med dem. Første kvelden vi møttes spøkte de om min pose og det gjorde at jeg slappet helt av når vi var sammen Ingen angst for at det skulle komme lyder eller at det ble en ball på magen. Tusen takk Lyn og Alan for de fine kveldene vi hadde sammen. Dere er skjønne, morsomme, behagelige og pratsomme. Perfekt.

 
Jeg reiste ned dit som pasient. Da koffertene skulle pakkes brukte jeg flere dager og måtte legge meg og hvile flere ganger hver dag. I dag klippet jeg hekken! Jeg ble utrolig fort sliten i dag og da ble jeg helt oppgitt og lei meg. Vil så gjerne være så frisk og sterk som jeg var før. Mannen minnet meg på hvor svak jeg var for fire uker siden og det hjalp. Når jeg blir sliten kommer smertene og jeg er nødt til å ta en smertestillende. Jeg liker det ikke! Blir redd når smertene kommer og tror at jeg nå blir syk igjen og må ha andre del av operasjonen. Det er vel en naturlig angst etter alt jeg har vært gjennom. Hver dag byr på utfordringer i mitt nye liv og vi strever begge med å takle dem. Den største utfordringen er nok meg som strever hver dag og blir lei meg og stille. En slags sorg over alle de umenneskelig vonde timene og hvordan livet mitt har endret seg. Tar en dag om gangen og en utfordring og gangen og nyter mestringsfølelsen når jeg opplever den.
 
 
 
Det skjer så mye positivt for tiden og den største dagen var nok på torsdag da vi ble invitert på kaffe til datteren sin samboer. Han var alene hjemme og tok i mot oss i en prikkfri leilighet med bordet dekket med nydelig kaffe, jordbær og kesam. Vi forstod vel fra sms invitasjonen at det var noe på gang da han skrev at det var noe han ville spørre om. Da han tok imot oss alene ble vi enda sikrere, og helt riktig, han spurte om hennes hånd og ville fri til henne. Jeg svelget og svelget men klarte ikke å skjule tårene. Det var utrolig rørende og datterens far var like rørt og veldig smilende. Denne herlige unge mannen er hjertelig velkommen inn i familien og vi gleder oss til bryllup neste sommer.



Da skal vi også i bryllup til mitt gudbarn og hennes kommende mann. I morgen skal vi til Hønefoss i barnedåp til gudbarnets niese. Pakken står ferdig innpakket og kort skrevet og jeg gleder meg veldig til en fin dag sammen med den herlige familien.



Det er lørdagskveld og vinden har stilnet ute. Da passer det fint med en kveldsstund i paviljongen dekket med myggnett og rolig musikk fra radioen.


5 kommentarer:

  1. Så kjekt å lese. Dette blir bare en kort kommentar for jeg skal tidlig opp og kjøre langt i morgen. Gode nyheter over en lav sko, du må høre på Erik når han minner deg på hvordan du har hatt det. Mange ganger har jeg minnet deg på at du må skynde deg langsomt, og det er visst på sin plass igjen. Kos dere i morgen, og heldigvis er det lenge til dere trenger å stå på litt for bryllup. Kos deg med tanken. Ha en fin dag i barnedåp i morgen og nyt dagene uten for mye stress. God nattklem fra Else.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg hører stemmen din når jeg tar for hardt i :) Det er så lett å bli for ivrig som du vet. Men skal høre på deg videre og skynde meg langsomt. Skal du på langtur? Vi skal kjøre tidlig også for å være fremme til kirken klokken 11 Ca. 8 mil å kjøre hver vei så ikke så veldig langt Ha en fin dag i morgen du også. Godnattklem fra meg:)

      Slett
  2. Jeg ser lys i tunellen din Annlaug :)
    Hilsen sippe Søster :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er absolutt lys i min tunell kjære deg. Det blir det i din også men det tar mye lenger tid Og som du kjenner så er det bare du selv som kan komme frem dit En lang og forferdelig smertefull vei har du foran deg. Men med ett steg om gangen så kommer du frem til et nytt sted i livet ditt Tenker på deg <3 Sippe gjør du ikke Du bare slipper opp alt det du har demmet opp i flere måneder mens du trengte å være sterk Slipp det ut og hyl og hulk så mye du trenger. Godnattklem fra meg til deg :)

      Slett
  3. Synes du er veldig flink jeg! Den frykten er uansett ikke så fremtredende som den var før!! Godt at den kjære mannen din forteller om fremdriften når du glemmer fen :) vi gleder oss masse til dere kommer i morgen! :) :) kjør forsiktig! Stor klem fra Henriette

    SvarSlett