søndag 30. juni 2013

Nest siste dag på stranden

For denne gang! Heldigvis skal vi tilbake om et par måneder. I dag bestod jeg min eksamen da jeg snakket med vaskedama om å oppbevare en koffert for oss Det ble en lang samtale om at ferien vår er over, når vi kommer tilbake, hvorfor vi må bytte hotell, koffertoppbevaring, hvordan dagen skulle brukes osv. Alt på bare gresk!!!! Jeg var nervøs på forhånd men hadde beste t meg for å kun snakke gresk til henne så stirret meg gjennom med lange hele setninger Et år uten greskkurs har jo ikke akkurat økt selvtilliten.
I dag blir siste hele dagen på stranden så den skal virkelig nytes   I morgen skal vi pakke men en litt kortere stranddag blir det. Våre Australske venner har fått besøk av datter og svigersønn så de siste tre, fire kveldene spiser vi alene. Vi var hatt fine kvelder sammen med dem og håper det ikke blir mange år til neste gang. Men romantiske hånd i hånd måltid under et tak av vindruer er ikke noe dårlig alternativ. Det har blåst en del de siste dagene og i går kveld var vinden sterk nede i havna. Det var nesten folketomt der men absolutt varmt og behagelig i solen Håper på litt mindre vind og mer folk k kveld Nyter å sitte der nede kg se på folkelivet. 
Men nå er det strandlivet sim nytes og jammen er det tid for et nytt bad. Livet et herlig! 



3 kommentarer:

  1. javisst er livet herrlig!!! :) og du er jo helt rå!! gresk er o pokker meg.. ja, helt gresk!! *ler* så flink du er..
    er det vanlig at det blåser så mye i Hellas, eller er det spesielt for øyene?
    kos dere på deres nest siste dag, og VI gleder oss til besøk neste søndag <3 <3
    Klem fra Henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kan så mye mer så skulle ønske jeg klarte å kaste meg utpå og snakke mer Er for sjenert!!
      Det er nok mer vind ute på øyene men det er bare herlig. Blåser ikke hver dag. I før kveld var det for mye men i kveld et det herlig. Tenk at denne ferien snart er over :( men vi kommet jo snart igjen og så er det alltid godt og komme hjem Heldigvis :))))

      Slett
  2. Dere får nyte de siste timene så godt dere kan. Hjemme er det langt fra noen sommertemperaturer. Begynner å bli vant til at sommeren hjemm er over før den har begynt. Svigerdatter vil på hytta for det er det samme hvor hun sitter når det bare er 12grader og vind, men å bytte stue litt hjelper det og. Datteren la seg til å sove ti over sju så jeg håper hun sover til i syvtiden i morgen tidlig. Hadde vært greit, men om hun våkner før så går jo det og. Alltid vemodig å bryte opp når ferien er slutt. Jeg pleier å være fornøyd etter tre uker og lengte hjem til hjemmelagt mat, så når gemalen foreslår at vi kan ta tre måneder vinterstid så er ikke det så greit. Skal kunne strekke meg til fire uker, men det holder lenge. Som sagt nyt de siste timene og smak på at i september er det ned igjen. Klem Else

    SvarSlett