mandag 3. juni 2013

Mandag og ny shopping

Vi fikk ikke med oss alt på fredag. Jeg må ta alt litt sakte så ting tar tid her. I dag skal vi tilbake til Storsenteret på en siste småtinghandel før ferien. Jeg skulle absolutt vært hos frisøren før vi drar men ikke sikkert jeg får mulighet til det siden jeg er avhengig av sjåfør. Finner nok en løsning.


Mannen får ekstra travel uke så derfor må alt være ferdig i så god tid. Jeg pakker lett så det er ikke så mye vi skal ha med av klær men fordi alt var for stort måtte jeg kjøpe nytt fra innerst til ytterst. To kjoler er på kanten men de er mine favoritter så de tar jeg med likevel. I dag skal jeg se om jeg finner meg en shorts i et stoff som kan tøyes. Min digre bomulls shorts passer rundt magen til en full pose men ser ut som en sekk resten. Shopping er ikke min favoritt og nå blir det så mange hensyn å ta i tillegg. Det blir vel en vane og snart kan jeg kjøre lillebilen på handle eller opplevelsesturer alene. Må bare noen uker til Skiathos og samle krefter og energi først.




Rapport fra pasienten:
Såret gror mer for hver dag så det er helt fint før vi drar. Smertene er som normalt opp og ned men absolutt minkende. Bruker fremdeles to piller i døgnet. Stomien er grodd fint og jobber slik den skal men jeg sliter med stell og skift. Gruer meg slik til å være ute blant folk når den tømmer seg at jeg blir kvalm ved tanken. Ingen vil se eller lukte det. Ikke engang mannen min merker når dette skjer hjemme. Er det mye prat rundt oss kan de heller ikke høre det. Men jeg kan!!!!


Rett på sak. Men for meg mer sant enn jeg liker.

8 kommentarer:

  1. det er så nytt for deg enda, skjønner deg godt jeg! ...at du gruer deg. MEN: du vet godt som meg, at dette ogsp vil gå seg til, det blir en vane og du vil helt klart tenke mindre og mindre på dette etterhvert som det blir mer og mer som en del av deg. Du og posen blir etter hvert som sol og måne, hånd i hanske, annlaug og erik, salt og pepper... ja, du skjønner hva jeg mener ;)
    happy shopping videre!! :) :) :)

    stor klem fra henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper inderlig jeg kommer til det punktet en dag. Men det er noe dritt uansett:))))) Når jeg blir helt uten smerter ser jeg nok litt lysere på saken.
      Shoppingen gikk bra men vi glemte puter og sandalene hans passet ikke likevel Blir en kjapp tur i morgen også men kun 2 butikker.
      Håper inderlig du har fått lest det du hadde planlagt i dag. Hvordan ordner du deg i morgen? Er det hjemmeeksamen eller har du barnevakt? Hold ut! Kun timer igjen så er det ferie. Men først en kjempeinnsats i morgen Kleeeem:)))

      Slett
    2. nope.... lite lesing. mest lyst å grine! denne frykter jeg at jeg må ta på ny til jul..... :/ skylder på meg selv, skulle begynbt tidligere, men det har vært vanskelig å prioitere riktig. håper det er nok til en E, men tror nok det blir stryk. skal gjøre så godt jeg kan, og når jeg leverer skal jeg uansett ikek tenke på den før karakteren kommer 3 uker etterpå. jeg har så lyst å gjøre andre ting nå!!! være med ungene, se dem, høre på dem, kose meg med dem..!!!

      har fått lov å ha denne eksamen på den skolen her jeg hade praksis sist, så jeg slipper å dra til notodden da ;) her kjenner jeg flere, som alle gleder seg til å passe Kristine mens jeg skriver ;)
      klem til deg <3

      Slett
    3. Sender deg en sms.....

      Slett
  2. Du er flink til å takle din nye verden synes jeg. ... beundrer deg..... flink til å pakke også. Jeg klarer aldri å se når det er nok og vanskelig for å bestemme meg. ... derfor blir kofferten som bly hver gang. ... Lykke til med resten av pakkingen! Vi sees!! Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Brit. Vi har to kofferter med oss pluss min ekstra kabinkoffert med utstyr. Men de veier ikke så mye og det er god plass i dem. Har lært av alle gangene jeg Duk til bordet er et must :) God tur nedover i morgen Skulle gjerne reist nå jeg også men klarer å vente noen dager. Blir sterkere for hver dag så greit å vente litt til. Første morgenbadet er det som jeg absolutt gleder meg mest til, men resten av gledesegtil listen er lang. Kjempelang. God tur, ses snart:))))))

      Slett
  3. Du står på i det tempoet som passer best for deg nå og det er bra. I dag kommer kommentaren min sent, men jeg har vært på jobbog så dro vi direkte til hytta. Arnfinn pakket klær og mat når jeg var på jobb, men jeg ser han har fått med klær for begravelse, fint vær og ruskevær, så jeg er fornøyd. Rababraen som sto på terrassen og bare ventet på en Bokn tur har han og fått med så da kan jeg ikke finne noe å sette fingeren på. Kanskje han skal få feriepakke og. Tror nok han hadde protestert om jeg hade ymtet frempå med det. Klarer aldri å bestemme meg helt før i siste liten hva som skal med så jeg legger frem det jeg kunne tenke meg den ene dagen, neste dag deler jeg bunkene i to og legger halvparten tilbake i skapet. Så legger jeg resten i kofferten. Dagen etter tar jeg ut ting og finner nye ting og etterpå prøver jeg å dele igjn. Så er jeg ferdig og savner jeg noe når vi kommer frem så er det min egen feil atjeg ikke tok det med. Så lister hadde gjerne vært engod ide for meg og, men spennende å se hva jeg får med med min metode. Håper du fant shortsen du lette etter på handleturen for nå nærmer det seg med stormskritt og fremskrittene som du har nå. Klem fra oss to her på hytta.

    SvarSlett
    Svar
    1. Min pakking nå er å legge frem alle de klær som jeg kunne tenke meg å ha med. Ned i kofferten med alt som jeg skal ha med og som ikke er klær. Når det nærmer seg legger jeg klærne utover og ser hva kombinasjoner jeg har og teller antall kveldsantrekk og dagtidantrekk. Mer en halve haugen går tilbake til skapet. Samme med sko. Jeg tar min halvering av haugen når han er på jobb i morgen. På torsdag får jeg stomiutstyr så da kan det pakkes og jeg er klar. Kan slappe av og telle timer hele helgen:) Husvask og plenklipping tar han. Flinke Arnfinn som klarte å pakke så mye helt alene. Jeg pakker for min mann også om han skal bare på en helgetur. Han er flink med mye men ikke til å pakke!! Håper det går bra med svigerdatteren. Hun er vel hjemme igjen nå? Ønsker deg en fin dag. Klem fra meg:))))

      Slett