søndag 2. juni 2013

Takknemlig

Å kunne våkne tidlig en søndag morgen med min kjær mann sovende ved min side, fuglene kvitrer og jeg er frisk. Jeg fylles av en takknemlig glede som nesten gjør det vondt å puste. Så mye jeg har å glede meg over akkurat nå og så mange gleder som venter meg. Jeg har en hverdag som byr på utfordringer som jeg enda ikke vet hvordan jeg skal takle, men det ligger i et spor utenfor gleden og takknemligheten jeg føler i dag.


Hadde en herlig dag i går. Nyter å kjenne kreftene komme tilbake. I går kveld koste jeg meg med et par glass rødvin til nydelig mat og sov godt i natt. Våknet klikken fem til tissepause og tok pillen min. Smertene var ikke forferdelig store men det er den vondeste tiden på døgnet og en del av min nedtrappingsplan. Planen var å bli uten Tramadol innen tirsdag men den planen er utvidet med et par dager. Men dette går strålende.

 
Søndag og overskyet. En fin dag til å fortsette stryking og pakking. Jeg skal opp på loftet og finne frem sommerdynen min. Er sent ute i år men har ikke orket tidligere. Må også se om jeg finner puter til å ha med til Skiathos. Tre uker med sementputene de har der blir for mye, så vi pleier å kjøpe et par rimelige puter og lar dem bli igjen der når vi reiser hjem. Det er ikke så mange rom på hotellet der vi skal bo så egentlig burde snart alle rom der ha to av våre myke puter, men har ikke sett noen av dem igjen. Håndveske og diverse toalettmapper til både toalettsaker og stomiutstyr må jeg finne frem i tilfelle det er noe som må kjøpes i morgen. Resten av dagen skal jeg bruke til å finpusse pakke- og gjøre listene. Og selvsagt lage bestillingsliste for stomibandasjer som blir levert på torsdag. Håper dere leser mellom linjen hvordan jeg gleder meg til denne dagen. Jeg tar lange gode pauser spredd over hele dagen. Krefter og energi kan ikke kjøpes så jeg må bare godta at jeg er slapp og skrantete enda. Men at det går opp og frem er det ikke tvil om.

Nyt dagen :)))))

9 kommentarer:

  1. Stå på Annlaug, dette går rette veien. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. :)))) Skritt for skritt. Opp og frem! Ha en fin dag med barnebarn og liv i stua.
      Klem fra meg:))

      Slett

  2. Nyt dagen Annlaug. Jeg gleder meg sammen med deg...
    Hilsen N M..

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:))) En fin dag til deg også!!

      Slett
  3. Du verden. ... virker som du er kommet lenger med pakkingen enn jeg .... som skal reise tirsdag. .... hyggelig lesning! Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har nok ikke kommet lenger enn deg men er veldig tidlig ute i år. det er fordi det tar så lang tid når jeg må hvile for hver minste ting. Må ha alt klart til å legge i kofferter på onsdag for mannen skal jobbe overtid hver dag frem til vi reiser og kan ikke hjelpe meg. Nå vasker og stryker jeg alt og så plukker jeg ut det jeg skal ha senere i uken. Trenger ikke så mye klær som vi tror så jeg har blitt flink til å pakke lett. Og så er det veldig kos å pakke til en sånn tur som vi skal ut på, Brit :)))))

      Slett
  4. dette var så utrolig god lesing kjære Annlaug!! :) det kom en gledeståre her nå, og jeg kan ikke annet enn å beundre deg og ditt pågangsmot!jeg ser opp til deg..!
    gleder meg sånn på dine vegne til denne turen også, sp jeg har også reise-sommerfugler i magen!!! :)
    bilde av Kristine skal du få før du drar, og selv om det går litt trått her emd eksamenslesinghar jeg nå, to dager før eksamen, funner en ny strategi som jeg håper gir meg en stå-karakter i det minste ;)

    en riktig riktig RIKTIG god søndagsklem til deg!!!
    Henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Kun en dag igjen nå. Jeg krysser fingre og tær og alt jeg har for at du skal klare denne eksamen også. Du har vært utrolig flink så du fortjener å klare siste del også. Har en god følelse :)
      Du i ammetåke og jeg i reisefebertåke. Herlig!! Snart kan vi slappe av begge to. Håper du har hatt en fin søndag og får lest mye i kveld og i morgen. Sender et lass med motivasjon og energi og en diger klem!!!!

      Slett
  5. Nå går det bedre, hun mistet over to liter blod og var helt vekke i bilen så det ble litt kaotisk for jentene. Brullypsgjestene ble og litt stresset av det som skjedde. Ikke ofte at helikopteret fra luftambulansen dukker opp i brullyp. Hun var uvelmens de kledde seg om til festen og når de kom til kirken så begynte hun med brekninger, oppkast og magekramper og så løsnet morkaken og hun som går på meravan mistet ganske mye blodog det gikk fort. Legen turde ikke sende henne med sykebil så det ble luftveien. Hun kommer til å huske søsteren sitt brullyp til gangs. Og så har hun bare denne ene søsteren for de er en liten familie. Det var nok en mening med dette og, men nå må det vel være bare en vei for henne og. Opp og fram. Det er en stund til jeg skal pakke til ferie, men føler det nærmer seg når jeg leser bloggen din. Gleder meg på dine vegne. Ta det rolig som du selv sier og kos deg med pakkingen. Ha en fin kveld og en god forhåpentlig smertefri natt. Klem fra Else

    SvarSlett