lørdag 1. juni 2013

Etter den søte kløe

Kommer den sure svie. I går kveld sovnet jeg i stolen, la meg klokken elleve og våkne klokken 4. Hadde smerter. Mer enn på lenge og ute kvitret fuglene. Fikk ikke sove igjen selv om en pille tok knekken på smerten. Tror vel at det er den utrolig aktive og fine dagen i går som virker inn. Nøt hele dagen. Det var utrolig herlig å være bare meg og ikke et snev av pasienten som var ute og spradet fra butikk til butikk, med assistenten hakk i hel.


Fangsten ble ikke så veldig stor men jeg prøvde mye klær som ikke gikk gjennom nåløyet. Bikinitruse og bikinitopp fant jeg så nå har jeg tre truser og tre topper. Så mye som jeg bader må jeg ha med meg såpass. Litt trist at jeg bare fant sorte jeg som skulle ha farger. Men buksen kan rulles opp til riktig høyde så da var det bare å handle. En tunika, to topper og et skjørt, solkremer, og litt diverse fra Vita ble også med hjem. Ny handledag over helgen.

 


Vi glemte å gå innom apoteket så derfor må vi ut en liten tur i dag også. Jeg trenger litt mer bandasje til såret som er nesten helt fint og piller mot luft i magen. Drikker ammete de fleste dagene men ikke alle dager det passer med slik ammegreier så da trenger jeg piller. Og en øreballong til bruk nedentil. Er det ikke det ene så er det det andre! Den delen av tarmen som ligger helt stille produserer slim og det vil ikke min hjerne forstå at den må kvitte seg med. Den tarmdelen er skadet etter tidligere operasjoner så det er ikke noe uventet problem. Da blir gamle kjerringråd og triks gode og helt nødvendige for å slippe smertefulle spasmer.

 
 


Men ellers har jeg det veldig bra og reisefeberen er raskt stigende. I dag skal jeg stryke klær. Har et fjell med laken, dynetrekk, skjorte, duker og kjoler som har vokst i to måneder. Elsker å stryke så dette blir et par fine dager. Meg, strykejern og radio i felles kos.

6 kommentarer:

  1. ...*ler* jeg liker så godt de visuelle bildene jeg får i hodet når jeg leser bloggen din, så selvironisk!! og bildene dine, som legger ved... jeg digger dem!

    ha en riktig finfin lørdag Annlaug!! :) klem fra Henriette,

    ...som begynner å kjenner presset... på tirsdag er det siste eksamen og jeg får ikke lest så mye som jeg skulle, for kristine er i lange perioder veeeeldig våken! ;) men sånn vondt i magen-gråt, det har vi ikke hatt, enda... fennikkel-te til lillemor har kanskje hjulpet..? men bæsjebleiene forsvant. Gikk fra 5 ganger om dagen til ingen, men i går kom en veldig "vannete", samme farge, men uten "korn" ... kan jeg ha gitt henne for mye fennikkel? og hvor lenge skal jeg gi henne*? gir henne ca 3 ganger om dagen. blander 1 dl vann med 1/2 ts fennikkel, gir henne 3x5ml. Hva syns du?

    SvarSlett
    Svar
    1. God lørdag til de også. Kan du ikke f¨å noen til å trille henne en stund så du får lese Jeg er sikker på at det er mange som klør etter å hjelpe deg Slipp dem til :)))Det er ikke mange dager igjen nå så prøv å få litt hjelp i innspurten.
      Fennikel hjelper mot hard mage så det kan virke som den driver og regulerer seg Du gir ikke for mye te. 1 ts til hvert måltid så om du gir x 3 så er det ikke for mye Men fortsetter hun med vannholdig avføring så reduser til x 1 et par dager. Og klem henne litt ekstra fra meg:))) Når du er ferdig med eksamen og før vi reiser MÅ jeg få et nytt bilde av henne <3

      Slett
  2. Du tok nok litt for hardt i i går. Ta det på kappen for at ting er godt nok om du ikke klarer alt du setter deg fore for å få gjort. I dag skal vi til Brusand og hente minstejenta. Hun skal ligge over for eldstemann og samboe skal i bryllup. Hun er ganske grei å ha med å gjør så det går nok greit. Du får ta deg selv i nakken og si at noen klær kan klare seg med at du bare legger sammen. Ikke stå og stryk for lenge, det straffer seg bare til natten. Ønsker deg en fortsatt fin lørdag og håper du tar mange og lange pauser gjennom dagen. Lykke til. Klem fra Else.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ble nok litt mye i går men jeg koste meg sånn at jeg kjørte på I dag har jeg tatt det rolig Mannen har støvsugd og vasket hus og jeg har hvilt og strøket litt klær. Bruker nok 3- 4 dager på den haugen i mitt tempo. Noen kjoler jeg strøk er knapt nok bra nok til å ha i hagen for de var større enn jeg trodde Men har nok så skal ikke kjøpe mer Kanskje jeg finner en helt åpen lett sommerkjole der nede.
      Kos dere med minstejenta i kveld Og ikke minst i morgen tidlig :))))

      Slett
  3. Det ble å hente henne før tiden. Merethe ble hentet med luftambulansen utenfor kirken. Hun har hatt skikkelig utur siden nyttår. Foten ikke skikkelig god enda, blodpropp i foten så nå går hun på meravan og så dette på toppen. Rett på bordet på sykehuset så nå venter vi beskjed om hvordan det går. Alvorlig nok når hun mistet bevistheten pga blodtap. Du skjønner nok hva som har skjedd. Nå må det være slutt på uflaksen hennes. Ellers koser vi oss og håper at du har tatt det såpass rolig at du får en fin natt. Klem fra Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var da forferdelig så uheldig hun er.Hvordan har hun det nå? Håper virkelig hun får en bedre tid fremover nå. Blir det lenger barnepass enn dere planla nå da? Og luftambulansen. Må ha vært skremmende. Dette var ikke så gode nyheter men håper dere koser dere med lillejenta

      Slett