mandag 24. juni 2013

Sol og ren nytelse

Blir lett gjentagelse i rapportene fra Skiathos med sol, varme, bading, god mat og bare glede 
Vi våkner i syvtiden i et sommervarmt rom. Jeg klarer ikke å ha på airconditon om natten På med badedrakt og morgenbad i havet med en nesten folketom strand. Det finnes ikke bedre måte å våkne på. Garantert! Etter dusj får mannen til butikken og kjøper ferskt brød mens jeg lager kaffe og frokost. Vi spiser ute på balkongen og bruker god tid. Poseskift og tannpuss før jeg vasker opp og mannen pakker sekkene med strandting. Så er vi klar til å starte dagen og klatrer opp på ATVen og suser avsted  Vinden avgjør hvilken strand vi kjører til. Vi er så tidlig ute at vi får velge de beste strandstolene. Sol, bading,bol og mer bading frem til lunsj på strandtavernaen mens solen et på sitt høyeste. I tretiden pakket vi sammen og drar hjem til hotellet. Det er så godt å dusje av seg salt og sand så noen ganger sovner vi i ti minutt før kaffe og yoghurt på balkongen. Tidlig kveld går vi til byn for å møte våre venner til en drink i gamle havna før vi alle fire eller fler går og spiser middag. De kveldene vi er alene går vi også til byn for det er så varmt på balkongen. Å spise den nydelige greske maten ute u der åpen himmel og så vandre hånd i hånd hjem i den fløyelsmyke kvelden er helt fantastisk. 
I går hadde vi en livlig kveld med australierene på Alexandros. I kveld blir det en rolig og romantisk kveld på en annen taverna
Herlige dager og kvelder som vi ønsker skal vare og vare. 
Jeg skall snart fortelle hvordan jeg har det. Posen min og jeg men orker ikke må for det er tid for mitt fjerde bad i dag. Vannet er krystallklart og 25 grader her på denne stranden. I går var vi på Elias og der var det 27 i det langgrunne vannet




2 kommentarer:

  1. Det er så godt å se bilder av deg der nede. du stråler :) kos dere så utrolig mye. klem your old roomie hilde

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Hilde:)))) Strortrives og bare nyter!!!!

      Slett