søndag 9. juni 2013

Søndagsglede

Søndag og ferie like om hjørne. Jeg skal gjøre siste del av pakkingen i dag og det er en glede. Jeg har aldri brukt så lang tid på å pakke så lite. Det er mange småting, bandasjer og medisiner jeg må ha med og ikke så mye klær. Orker så utrolig lite om gangen og må hele tiden passe på at jeg ikke blir sliten for da må jeg legge meg til ladning. Et morsomt uttrykk men det passer fint for når jeg blir sliten er det som om batteriet er helt flatt.
 
 
 
Ute er det sol men en iskald vind. Jeg fryser inne så har ikke tenkt meg ut i dag. Ulltøy i juni er noe sært. Så kaldt er det ikke men jeg hutrer og fryser samme hva jeg gjør. Svetter ikke lenger og det er en lettelse, men jammen er det slitsomt å fryse slik også. Litt sliten, veldig kald og øm i magen men ellers har jeg det bra og nyter denne pakkedagen med en intens glede. Snart er jeg i varmen i mitt lille paradis og det blir enda bedre.
 
 
 
I går var vi på dugnad på båtbrygga. Det er en flytebrygge for robåtene i området her. Fordi vannet er en del av Marka er det ikke lenger lov med båtmotor og da blir ikke båtene brukt så mye. Men det var en fin dag med ganske bra oppmøte. Mennene byttet flytetønner og oljet brygga, damene rakte stranda og jeg satt og koste meg i solen. Denne dagen i året er den beste mulighet til å få vite hva som skjer i bygda. Hvem har flyttet inn, flyttet bort, hvem krangler med hvem og andre historier. Det ble en koselig dag og Monica og Morten fikk satt ut båten vår så nå er båtsesongen startet. Dagen ble rundet av med grillmat på terrassen. Herlige dager i solen kan man ikke få for mange av.
 
 


6 kommentarer:

  1. Snart slipper du att frysa och kan ladda batterierna i värmen:-) Glädjer mig mer för din resa än om jag skulle åka:-) Du är så mycket värd detta<3

    Riitta

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:))) Så snill du er. Setter stor pris på omtanken <3

      Slett
  2. Kos deg med pakking og ferieforventninger. Vi har båret alt inn fra terrassen i dag og gjort rent under fjølene. En skikkelig drittjobb, men nå kan vi gå ut og se etter ett teppe slik at det blir skikkelig lunt og godt. Tør ikke stole helt på at det blir en fin sommer hjemme etter de siste årenes somre. Føler med deg med frysingen for slik har jeg det og. Det må være skikkelig lunt eller fin varme for at jeg skal sette meg ute. Kommer nok av vekttap, ikke så mye som luner lenger sier Arnfinn og ler. Du ser det jo på egne klær og at mye er blitt borte. Nå er middagen unnagjort og vi skal ta fem minutt på den lille terrassen. Der står solen rett på nå og det er tre vegger og tak der så det er helt flott for meg. Noen som lengter etter farge har lagt seg på gjesteparkeringen i badetøyet, ganske så tøft gjort syns jeg, men jeg hadde ikke lagt meg der. Ha en fin søndag og hils mannen fra oss. Klem fra Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Tenkte på deg i dag mens jeg frøs på det meste. Vi har vært ute og kjøpt paviljong i dag Setter den ikke opp før vi kommer hjem Det er både fordi jeg fryser så mye og for å lage skygge på varme dager. Åpner og lukker veggene etter som det passer. Ikke minst om kvelden med starinlys og myggnett. De er ikke de fineste i verden men tror det kan fungere bra.
      Litt av et grovarbeid dere har utført i dag, men er godt når det er gjort. Teppe både luner og er godt å gå på med nakne sommerføtter. Jeg hadde garantert ikke lagt meg til på gjesteparkeringen til almen beskuelse :))) Kos dere i solkroken resten av dagen. Jeg pakker litt og litt Har fjernet mer enn halve kleshaugen jeg hadde funnet frem så nå har jeg kun med en kjole fra i fjor alt annet er nytt og mindre Kjekt!!!
      Klem fra meg :)))))
      PS håper svigerdatteren er bedre. Når skal dere reise for å feire den andre svigerdatteren?

      Slett
  3. Vi reiser til Mallorca 30 august for å feire Eli og blir borte en uke. Den andre tutta havnet jo inn på sykehuset igjen for hun fortsatte å miste blod, kom hjem på lørdag så nå håper vi, og krysser fingre, at det er bare en vei å gå. Opp og frem. Ønsket hennes er at det var siste natt på sykehuset for i år. Det håper vi for dere begge. Ull om sommeren er herlig. Pierre Robert sin singlet varmer godt, og en ull jakke med korte ermer har jeg gått til anskaffelse av. Ingen ser at det er ull. Herlig. Klem fra Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Uff, får endelig håper det går bare fremover med henne nå. Jeg har Safa ull/silke som ser ut som en lekker topp og utrolig behagelig ( Safa er fra min mors hjembygd) men de er litt store så bruker dem bare inne når ingen kan se dem:)
      Opp og frem skal jeg og Er nesten helt oppe nå så begynner på fremover Denne ferien er et stort skritt frem Og jeg fortjener det!!!

      Slett