lørdag 8. juni 2013

En stille lørdag

Jeg har fulgt en nydelig manns kamp om sine siste dager via telefon og en lukket Facebook gruppe med min "tante", hans kone. I går natt fikk jeg ikke sove fordi han var så tett på i mine tanker. Nå har han fått fred. Han sovnet stille in i går kveld. Hvil i fred kjære, Bjørn. Mine tanker går til deg i dag, kjære Søster.





Hver dag er en gave og det er opp til oss å gjøre dagen så fine at vi kjenner livsgleden boble. Det prøver jeg hver dag og i dag mer enn noen. Solen skinner og det er en nydelig dag. Jeg har reisefeber og kjenner meg lett og glad. I dag er det dugnad i båtforeningen og livet går videre. Akkurat som det skal gjøre. Dugnaden overlater jeg til inn mann siden jeg ikke kan gjøre noe, men jeg går jo ned til vannet og hilser på dem.


Dette er også en gledesdag hvor vi kan gratulere datteren med sin autorisasjon som Radiograf. Hun starter i jobb på sykehuset allerede på mandag. Gratulerer, kjære Monica. Vi er så stolt av deg og glad i deg. Du har vært kjempeflink. Og lykke til med den nye jobben som radiograf, ikke student!!!


Illustrasjonsbilde fra google
Illustrasjonsbilde fra google

2 kommentarer:

  1. Kondolerer Annlaug. Aldri kjekt når vi mister noen vi holder av, men det er livetes gang, jeg mistet en kjør tante og var i begravelse på tirsdag. Nå skal du uansett se fremover og glede deg over at ting går seg til og dere skal reise på tre ukers ferie neste uke. Jeg har vært litt sløv med kommentarer noen dager for vi har hatt det travelt. Arnfinn spør om det er sesong for merides nå for det var noe av det vi har spist mest av i Hellas. Misunner dere nesten som skal reise på tirsdag, men unner dere turen. i morgen starter vi riveprosjekt, men skal se etter bloggen, ha en fin natt, klem fra oss begge. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Else. Merides er litt ulik fra øy til øy det betyr stekt småfisk men de fleste plassene er det gavros de serverer små sardinlignende fisk grillet med hode og hale Nydelige :)))De er best i september men noen steder smaker de ok i juni også Vår australske venn bestiller alltid det så da smaker jeg og bestille mer om de er gode. Vi spiser vår egen meze når vi er ute sammen med dem Bestiller mange småretter og deler alt. Beste måten å spise på for da får vi mange smaker og de som vil spise mye eller lite får passe porsjoner. Riveprosjekt? Hva skal dere rive? Ønsker dere en fin dag i solen og hilse mannen :))))))

      Slett