onsdag 11. september 2013

Hjemme men.....

Vi har hatt en lang og urolig natt med febersyk og tungpustet mann. Han er noe bedre nå men sover fremdeles. Vi hadde gledet oss til en god frokost hjemme før hagejobbing og familieselskap i kveld. Nå får jeg være litt pleier for han. Kan ikke gjengjelde alle de månedene han stelte for meg men skal passe stelle godt med ham.


Ellers skal dagen brukes til å pakke ut av to kofferter og vaske sol, sand og salt ut av sommertøy. En herlig ferie er over. Sitter her ved kjøkkenbordet og tenker på hvor ufattelig heldig jeg har vært som fikk oppleve fem uker på vår paradisøy. Ble operert i slutten av april og var sikker på at min drømmeferie ikke kunne gjennomføres denne sommeren. Kanskje aldri mer. Så ble det to lange turer.
Den gleden og takknemligheten kommer jeg til å kjenne på langt utover vinteren. Skal skrive litt mer om ferien senere. Nå må jeg ta meg av den kjære mannen min.

 
 
 
Stakkars mannen var helt utslått da han våknet så jeg ringte legen. Legesekretæren syntes jeg også hørtes så tett ut så det ble dobbel legetime. Etter lytting på to brystkasser og CRP i to langfingre ble diagnosen at jeg blir frisk fra snart men han hadde lungebetennelse og fikk en kraftig kur i 10 dager. Han sover nå etter at jeg har servert ham sushi, antibiotika og melkesyrepiller. Sykemeldt ut uken.
Jeg selv er ganske kortpustet men føler meg i toppform. Familieselskapet meldte vi forfall til og hagearbeidet regnet bort uansett. Det blir innekosedag og klesvask i dag. Ovnene er satt på i alle rom men blir en stund før vi fyrer i vedovnen. Sommerblomstene strutter enda og victoria plommene bugner på treet. Absolutt ikke høst enda
 

7 kommentarer:

  1. Eg vett at du e den rette t å ta deg av den gode, snille mannen din.Du e d skjønneste menneske så går i to sko. Du tenke alltid på alle andre. Ta godt vare på deg selv og nå. Kjempeglad i deg. Store klem fra Torhild og Gunnar

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :))) Nå ble jeg virkelig rørt og takknemlig. Så glad i dere også. Kjære,kjære dere <3

      Slett
  2. god bedring til din kjære mann, og velkommen hjem med ny energi og livslyst..!!! :) det har vært en sann glede å lese oppdateringene dine og sett bilder av paradiset deres <3 all den energi du har fått der har jaggu smittet over på meg også, snakk om ekspress-vitamin-innsprøyting :) ønsker dere begge en god dag, og hils masse!! klem fra henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk vennen:)) Det samme kan jeg si om dine kommentarer De løfter meg opp på ny og på ny. Klem fra meg:)))))

      Slett
  3. God bedring til Erik, ikke slit deg ut. Nå drar jeg på hytta for å slappe av. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Litt slitsomt med en syk mann blir det alltid..... Men han er en ganske snill pasient og jeg blir stadig bedre. Kos deg på hytta. Du er heldig som har et slikt sted. Klem fra meg :)))

      Slett