onsdag 19. februar 2014

Onsdag og sånn



Jeg er sååååååååååå leeeiiiiiiiiii!!!!!! Det overrasker vel ingen, men akkurat nå er jeg så forferdelig lei og har så vondt at jeg ønsker å hyle. Hyle høyt og skjærende og klagende. Det er bortkastet energi så jeg tørker tårene og flytter tankene over på noe som er hyggelig å fortelle om.





Vi er ferdige med tapetsering og maling. Det betyr at jeg er ferdig med å male en side av to dører og mannen har gjort resten. Planen om at vi skulle gjøre denne jobben sammen gikk som dere forstår i vasken. Men han er så flink og har klart det fint alene. Listene må males to strøk og så kan vi vaske og rommet er ferdig. Sovesofaen er ankommet Bohus og godstolen er allerede i hus. Gleder meg til å ta dette lyse og trivelige rommet i bruk.
 



Kjekt er det også at bryllupsinvitasjonene er ferdige og sendt ut. De har blitt mottatt akkurat slik jeg håpet. Nå kan jeg snart begynne å tenke på takkekort, kirkeprogram osv. Perfekt hygge for meg som trenger noe å fint å få tenke på.



My Heritage, slektsprogrammet som har slukt meg i dag. Mitt familietre vokser og vokser. Jeg var så heldig å finne en ukjent slektning som hadde gjort mye av jobben for meg. Alt jeg hadde å gjøre var å skrive det inn i treet. Han har gransket den grenen helt tilbake til 1615. Lurer på hvordan livet deres var. Hvorfor min tipptippoldefar hadde tre koner. Jeg kommer ikke til å gå så langt bakover men konsentrer med om mine oldeforeldre og nedover. Har samlet en del hverdagshistorier om dem og alt skal ende i en bok som mine sønner skal få.

  
OL medaljer i gull, sølv og bronse er også veldig hyggelig. Jeg satte vekkeklokken på 06:00 for å se på curling"guttene" men der ble det dårlig med edelt metall. En Siddis med gull i alpint er stas og selvsagt de andre spennende langrenns- og skiskytterløperne. En venn sier det minner mer om NM enn OL i dag. Kjempekjekt.
 



Jeg har ramset opp alt det hyggelige som har gledet meg i dag, men glemte nesten å fortelle det kjekkeste av alt. Påskeliljene blomstrer i kjelleren så nå er de flyttet opp på kjøkkenet. Vårstemning og blomsterglede i Huset i skogen


 




2 kommentarer:

  1. du er så rååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå. det føles så rart å si du er så "flink", men du er jo faktisk det også. Flere velger å ikke stå opp av mindre enn det du går gjennom. Så du er rå. Rett og slett. Men jeg skulle så ønske du slapp å jobbe så hardt..!!! i tankene mine klemmer jeg deg hardt og lenge, og puster helt ned i magen. Så det gjør jeg nå, klemmer deg hardt og øsnker deg en god dag, en fin dag, en lys dag, en flott dag, en varm dag og en glad dag <3 Henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk kjære,kjære deg. Den klemmen varmer <3

      Slett