tirsdag 29. juli 2014

Sommeren fortsetter

Så mye sol og varme, så mange flotte turer og opplevelser, så mye vondt og blødning. Sykdom og glede har gått hånd i hanske hele sommeren men jammen har jeg fått med meg mye kjekt. Og enda er det mye igjen av både sommer og opplevelser. Vi har vært på Skiathos, bryllupshelg, Stavanger, fjellstøl og nå sist på hytte ved sjøen. Jeg som trenger så mye hvile og så mange faste rutiner har selvsagt merket at vi har hatt et høyt aktivitetsnivå. Men vi har sammen klart å finne en fin balanse slik at vi begge har fått mest mulig ut av alle turene. Jeg har også blitt ekspert i å skjule hvor vondt jeg har og sette på en gladmaske. Ikke alltid så smart men mitt valg.

Summer Cartoon of a Skinny Woman Going to the Beach


På fredag måtte jeg gi meg og oppsøke legevakten i Stavanger. Da var feberen så høy at jeg ble redd. Blodprøver ble tatt og utvendig undersøkelse. Antibiotika og smertestillende ble viktigst hele hyttehelgen. Vi hadde gledet oss slik til dagene i sjøkanten med bad og fisking at jeg samlet siste rest med krefter. Måtte hvile mye mer enn jeg ønsket, men da kunne mannen sette krabbeteiner eller prate mannfolkprat med den andre Erik. Joda, de var to med samme navn, men vi er vant til det nå. Jeg selv fikk mange gode samtaler med min venninne, god mat og mye latter. Og ikke minst mange sjøbad. Det var absolutt verd å bruke kreftene mine på. Sånne stunder fyller alle tomrom med solide krefter. Om et par uker kommer de hit til oss og vi får enda mer tid sammen.



Nå er det hage og blomster som er planen. Det har vært tøft for alle plantene med disse varme ukene så jeg får stelle med dem så godt jeg kan. Litt hver dag da blir det kos og ikke slit. Så får vi besøk og like etter pakker vi til nye Hellasopplevelser. Helt på tampen av sommerplanene mine blir det ny Stavangertur med bryllup. Først da er jeg klar til å tenke på helse og tarmer.
Jeg kan selvsagt ikke dra til Hellas uten å sjekkes nøye av en gastrolege. Da risikerer jeg å bli liggende med smerter og kanskje til og med på sykehus der nede. Både sykehus og fastlege sjekker meg før jeg drar. Jeg hadde time på sykehuset om tre uker nå måtte den fremskyndes til i morgen. Da blir jeg sjekket innvendig og nye biopsier blir tatt. Mulig jeg blir satt opp til operasjon allerede da men den blir ikke før etter september uansett. Det som er viktigst er at jeg får med meg antibiotika og kortison nok til å holde betennelsen i sjakk i to måneder. Gruer meg aldeles forferdelig, men må bare gjennom dette enda en gang. De doper meg godt ned og i hodet har jeg med meg alt det fine fra sommeren som har vært og alt det som venter på meg.


 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar