fredag 6. desember 2013

Strømløst i skogen


På onsdag ble mannen enda mer voksen og i går hadde vi et lite selskap for ham. Bordet var dekket med hvit duk og de beste koppene og ostekaken og resten falt i smak. Lite rester å pakke bort men finkoppene må håndvaskes. For meg som elsker å vaske opp ble det en ekstra kveldskos mens mannen kjørte foreldrene sine hjem. Da gikk strømmen! Heldigvis var det tent stearinlys over hele stua og batterilys på badet. Men det ble helt svart i skogen og jeg var hjemme alene. Koste meg ikke noe særlig akkurat da. Mannen brukte lang tid på å komme hjem fordi han måtte fikle med den automatiske garasjeporten som nå var manuell før han fikk bilen inn i garasjen. Å la bilen stå ute i et slikt vær er ikke aktuelt.

Det var koseligere å være to og jeg hadde fremdeles Facebook på mobilen. Et par timer senere var det tid å legge seg og da kom strømmen tilbake. Akkurat lenge nok til at vi begge fikk pusset tenner og lagt oss under dyna. Siden har det vært strømløst i skogen.

Huset er iskaldt men vi har vedovn og der knaser og knitrer det nå. Jeg har satt ut stearinlys og små lykter over alt så finner frem i mørket. Vi har vann fra egen brønn 80 meter ned i grunnen og det hentes opp ved hjelp av en liten motor. Uten strøm ikke vann. Jeg har et par liter vann og kan gå opp i den andre brønnen og hente mer med en bøtte når det lysner.

Nå har jeg slått leir i senga med morgekåpe og varm dyne rundt kroppen, morgensending på reiseradioene, laptop med litt strøm og mobil med litt strøm, vann i glasset, mat i kjøleskapet og ebok med egen lykt på batteri. Mannen har kjørt på jobb så jeg har ikke bil i dag men er sikker på at strømmen kommer tilbake så snart det lysner og de ser treet eller trærne som har falt over strømlinja. Telefonen er avhengig av strøm så den virker ikke men enda er det litt strøm igjen på mobilen. Og snart er strømmen tilbake.......
 
 

 

 

2 kommentarer:

  1. du hadde det ikke så hyggelig, menn jaggu hørtes det kos ut likevel ;) er noe med mørket, vind og levende lys..... ;) likte godt det nye designet på bloggen!!!! :) Håper du fikk pakket gaver og skikkelig kosa deg på juleverkstedet ditt. Vi fikk pakket inn masse gaver vi også, så takk for inspirasjon <3 klem fra Henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir mer juleverksted i dag men ikke gave innpakking for de må jeg kjøpe først. God søndag i snøværet til dere:)))))))

      Slett