onsdag 18. desember 2013

To skritt tilbake

I går var det en herlig morgen og godt å våkne. Frem til lunsj hadde jeg det flott. I dag våknet jeg av smerter og det var vondt og leit å våkne. Nå er klokken ni og jeg har strevd med krampene i fem timer så håper det snart snur så jeg kan stå opp. Huden er irritert og sår av alle poseskiftene i går kveld og i natt og livet er litt pyton akkurat nå.



Men ribbekrisen er over. Kjøpte mange kilo flott ribbe i går og julen er helt i rute. Pepperkakehusene til mannen er ferdig pyntet og i dag skal han bake sirupsnipper og hente juletre i skogen. Ikke rart jeg er i rute med julen med en mann som min.





5 kommentarer:

  1. det var en kort blogg..... du er tydeligvis langt fra smertefri :( uff, jeg føler sånn med deg!!!!! et nydelig og flott bilde av din elskede i sving på kjøkkenet ;) skulle bare ønske fruen i senga ikke hadde så vondt. Jeg sender deg en diger klem, og jeg kniper hendene sammen og lukker øynene hardt i håp om at du føler deg bedre snart <3 roar og jeg drar til barnehagen nå, vi skal være nisse, det blir koselig. I går pynta hele familien treet, det ble såååå fint ;) kun røde kuler, hvite sløyfer og noen sølvkuler :) :) må på ribbehandel senere idag, så når det er gjort er det egentlig kun skolearbeid igjen....... blæh!!!! klem klem klem fra henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. I dag hadde bloggen blitt enda kortere :( Men akkurat nå er det bra og jeg har fått ferdig både julegaver og gjesterom. Nå er det ikke mange dager igjen til den store festen. Skal dere være hjemme eller hos svigers? Erik jobber noen dager nå så jeg har ikke bil.Det er derfor mulig jeg tar en bitteliten shoppingtur på søndag selv om jeg prøver å unngå handling da ( prinsipp :) Håper du får litt juleferie uten lesing og at du får tid til å nyte førjulstiden litt Nisse i barnehagen er jo bevis på det :))))) Klem fra meg

      Slett
    2. Du har vært veldig flink! Og det bke jul alikeveeeeeel ;)

      Vi skal være her i år. Svigermor og jeg bytter på å ha det hjemme hos hverandre. Godt å slippe å reise med ungene, bare kos nå, ikke stress :)))) klem

      Slett
  2. Uff, så leit da. Her er heldigvis det meste i hus, men jeg trenger hjelp til å få resten hjem. Har hatt ett lite uhell og brukket en tå, da er det vanskelig å bruke sko og komme seg rundt, men jul blir det jo uansett hvordan fruene i husene har det, det gjelder bare å se optimistisk på ting og ta det som det er. Så lenge vi har god hjelp klarer vi nesten alt. Treet står på terrassen og der får det stå til lille julaften, da er foten bedre og. Gunnar tok fri halve dagen i går for å kjøre meg rundt, først fastlegen og deretter på sykehuset. Farlig å ha det travelt og kutte svingene. Jeg skulle bare stenge garderoben før jeg la meg og i farten spente jeg like godt skikkelig til foten på benken. Vondt var det, men la meg og våknet opp i går morges med tåen i vinkel og med gode smerter. Så her sitter jeg. Kan ikke annet enn å le heller, skulle bare, er det ikke det vi sier mange ganger. Vi vil jo ha med alt, gjøre alt, kunne alt, mestre alt og så må vi bare sette oss ned for kroppen vil ikke være med på vårt opplegg. Håper resten av dagen blir bedre. Jeg skal ihvertfall kose meg med strikketøyet og la humla suse. Ha en flott ettermiddag, gjerne med beundring av det flotte treet som mannen helt sikkert finner ute i skogen. God bedring klem fra Else.

    SvarSlett
    Svar
    1. Neimen kjære deg da så uheldig!!! Håper det gror fort men det kan bli en hinkende jul for deg. Du får sitte i en stol og peke og kommandere slik jeg måtte første julen jeg bodde her og vi hadde alle guttene her hele julen pluss svigers. Jeg brakk ankelen en uke før jul da. Nå klarer jeg å slappe av og tar jul og mas fullstendig med ro og bare koser meg. Smertene øker og jeg må gjøre noe med saken Men ikke nå for jeg skal feire jul først og tar en dag om gangen eller en halv :) Nå fikk vi akkurat telefon fra sykehuset om at svigermor (87) har brukket lårhalsen Hun brakk den andre for vel et år siden Blir nok liggende på sykhus i julen før rehabilitering Vi drar opp til sykehuset i morgen kveld og får alle detaljer. Kjempetrist er det. De skulle være hos oss julaften så håper han kommer og ikke velger å sitte alene.God kveld til deg og klem fra meg :)))

      Slett