mandag 1. desember 2014

Desember fra sengen

Jeg har hatt en bedre dag i dag. Det skal ikke så mye til men alt positivt teller når dagen min har så få gode timer. Medisindoser er igjen endret så nå håper jeg inderlig det vil hjelpe. Jeg har kjempet så lenge at jeg fortjener å få være hjemme å kose meg med advent og julekos. Jeg ble satt opp på hasteliste etter kreftpasienter første oktober.  Blir jeg lagt inn nå så er det for å få intravenøs antibiotika og smertelindring. Det vet jeg blir lange og tunge dager fordi jeg allerede har hatt ukevis med slike sykehusopphold. De fem gangene jeg har vært innlagt til operasjon er tettpakket av aktivitet og alt går i en døs. Den neste operasjonen blir uansett ikke før over nyttår Den tiden vil jeg være hjemme. Jeg  vet jeg kan få hjemmesykepleie så kampen for julekosen er ikke over enda. 

Desember er julemåneden. I dag pakket jeg opp den første nissen. Den var ny i Huset i skogen i fjor og har funnet seg godt tilrette. I morgen blir det en rød nisse og dagen etter den store nissen Steinar. Han ble kjørt hjem fra butikken godt plassert i baksetet med setebeltet festet. Navneforslaget kom helt fra Hønefoss og Steinar ble det. Men dagens nisse er denne godgutten. 


Mannen fikk sin første pakke i kalenderen i dag En liten sort kam og tre ruller lakris var pakket inn i dag. I morges noe helt annet. Det er levende lys over alt. Jeg begynner å glede meg til å tenne dem allerede når jeg setter ut nye telys i lyktene etter frokost. I dag ble det ikke før  etter lunsj. Da klarte jeg endelig å stå opp   Men gleden var like stor. 



Dagene mine er korte, men så fulle av glede og kos at jeg nyter hvert minutt.  I dag bakte jeg eplekake og Biscotti. Jeg liker å bake og er flink til det så det koster lite å sette igang et sånt prosjekt. Det gir mer enn det koster. Da oppvasken var ferdig pyntet jeg kjøkkenbenken med en lilla løper, en plante i en lilla potte og en gløggryte med nisser. Det er en fryd å pynte over alt og jeg rusler rundt og bare ser og tar inn alt det vakre
Klart jeg har behov for å være hjemme nå



2 kommentarer:

  1. Håper du får slappet av og kost deg med alle de kjekke nissene og at dagene bringer mer glede enn smerter. I dag ble jeg hastetilkalt i jobben og skal være der i morgen og. Onsdag blir det London. Ha en flott adventstid.

    SvarSlett
    Svar
    1. London på førjulsshopping blir kjekt. Kos dere :))) Håper det ikke blir så mye jobb før jul så du blir sliten Men du vet nok å sette grenser. Kanskje jeg også jobber litt neste jul :))) Håpet er der men ikke akkurat i dag

      Slett