onsdag 30. oktober 2013

En glad dag

Jeg er så utrolig takknemlig for at jeg er frisk nok. Frisk nok til å sitte ved kjøkkenbordet å spise sammen med den kjære mannen min, frisk nok til å rusle rundt i hagen i skumringen, til å kose meg med oppvasken og til  å kunne dusje og stelle meg uten hjelp.




Sykehusbesøket på mandag vekket minnene over de åtte lange månedene jeg lå til seng i vinter. Jeg fylles av en enorm glede og takknemlighet for at jeg er frisk nok nå. At jeg våkner av smerter holder minnene klare og friske. Jeg må ta smertestillende, men en pille er nok, og etter en time eller to er jeg smertefri. I vinter måtte jeg få sprøyter med mye sterkere middel og hadde likevel vondt. Derfor er jeg glad.




Mannen er i full gang med hagerydding og diverse mens jeg venter i sengen på at krampene og smertene skal slippe taket. I kveld er det gresk kurs og etterpå skal jentene ut og spise. Jeg har ikke vært sammen med dem alle samlet på et år. Klarer jeg det så skal jeg bruke alle mine krefter på å få være med dem i kveld. Mannen kan kjøre meg til bussen og det er ikke langt å gå inne i Oslo. Virker pillene så er det mulig. Dette er utrolig viktig for meg for nå trenger jeg virkelig positive impulser til å holde meg flytende. Jeg er sta nok og jeg er glad nok til å klare det!


4 kommentarer:

  1. Sender over mange positive tanker, og vet at dette klarer du. Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Leste dette sammen dagen men orket ikke svare da Klem fra meg til deg :)))

      Slett
  2. ...åååh!! for en holdning!!!! :) for en livsglede!!! det er så smittsomt, og for en vannvittig god evne du har til å glede deg over selv de minste ting som så mange av oss tar som en selvfølge!! :) <3 ...selv var vi på helsestasjonen idag, og alt er strålende bra med lillemor :)) men JEG fikk beskjed om å senke skuldrene, våge å overlate ansvar til den flotte mannen min, og tørre å være i praksis uten å være redd for at Kristine skal glemme meg eller å ikke ville ha noe å gjøre med meg fordi jeg er borte så mange timer om dagen...:/ jeg sliter , men jobber med saken...;) stooooooooooooooooor klem til vidunderlige deg :) <3 Henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. De har nok rett vennen Du trenger å senke skuldrene og gi fra deg kontrollen litt Han klarer det fint. Helt sikkert!!! Så jobb videre med den saken Det vil dere begge ha glede av Og selvsagt Kristine. Du kan være borte i dagevis og hun glemmer deg ikke. Jeg lover :)))))) Kjempeklem fra meg og takk, takk, takk for all støtte og oppmuntring

      Slett