mandag 28. oktober 2013

Hjemme igjen

Det ble mye vondere og vanskeligere enn jeg fryktet. Forferdelig. Men nå er jeg hjemme igjen med ny forsyning smertestillende som jeg skal ta flere av og oftere.


Da vi kom fra parkeringen og ut på plassen fikk jeg panikk og et lite angstanfall. Måtte sette meg ned og konsentrere meg om pusten til det var over. Inne luktet det Ahus og jeg slet med kvalmen. Hadde ikke trodd det skulle bli så ille. Damen i resepsjonen var vennlig og smilende. Det hjalp og jeg ble mye roligere. At sykepleieren ropte meg opp 20 min før timen og så fortalte hvem som var lege slappet jeg virkelig av. Han er dyktig og har undersøkt meg før. Da la han meg inn på flekken. I dag hadde han en turnuslege med seg og de hadde gått gjennom alle papirene grundig før jeg kom. Enda en lettelse for da slapp jeg å fortelle alt fra begynnelsen.


Så skulle jeg undersøkes og det var helt grusomt. Er det mulig å oppleve så mye smerte uten å besvime. Jeg prøvde å puste og slappe av og jobbe med dem men det var umulig. Det ble tårer og blod og noen forferdelige minutt. De så straks betennelsen som satt mye lenger nede enn jeg trodde. Det ble tatt flere biopsier og det var enda vondere i den ømme og betente tarmen.
Jeg har flere typer betennelse så legen var usikker på hvilken som var blusset opp igjen nå. Han ville derfor vente til biopsisvaret foreligger i slutten av uken. Da blir jeg igjen diskutert på et legemøte og så kontakter han meg ang videre behandling.
Nå er jeg hjemme i godstolen og har foreløpig tatt to piller men uten effekt. Blødningen har ikke gitt seg enda så de har herjet følt med meg. Ikke rart jeg har vondt. Det var forferdelig, men jeg klarte det så er ganske fornøyd. Nå er det bare å vente.


11 kommentarer:

  1. Off stakkars deg Annlaug; alt du skal igjennom. Håper de finner ut hva slags betennelse type du har og får gode medisiner for det.
    Jeg skal innlegges Fredag den 15 November, og sikkert perm i helgen typisk. Men nå har jeg i vertfall en dato og forholde meg til.
    God bedring videre. og slapp godt av etter en slik undersøkelse. Føler med deg..<3
    Hilsen N M..

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :)) Så bra at du har fått en dato Høres ut som du blir lagt inn og får gjort alle forberedelsene på sykehuset. Da er du heldig Her på Østlandet gjør vi alt ferdig hjemme og reiser rett til operasjonsbordet hjemme fra Det er en stor påkjenning. Nå har du en dato og kan planlegge ut fra det Dette har du gjort før så du vet hvor mye du skal gjennom. Klem fra meg :)))

      Slett
  2. Stackars dig<3 Vilka prövningar du får stå ut med. Bra att du fick en bra läkare och dom tog detta på allvar. Hoppas nu resultaten blir klara snart, så du kan få rätt behandling! Önskar dig allt gott<3
    Riitta

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Riitta. Setter stor pris på din omtanke og trekker til meg alle gode ønsker <3 Klem fra meg:)))

      Slett
  3. nå gråter jeg for deg, det er så vondt å vite at du har så mye smerter!!!!! fikk litt pusteproblemer selv da jeg leste om angstanfallet ditt..! :( av og til blir ord så knappe, og nå føles det sånn.... vit at jeg tenker ofte på deg, og sender gode tanker og klemmer i tonnevis <3 stor trøsteklem fra henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære snille deg for et stort hjerte du har Takk for at du bryr deg så mye om meg Det er helt gjensidig vet du <3

      Slett
  4. Krysser fingrene for deg og håper at de får bukt med betennelsen ganske fort. Det er betryggende å vite at de ikke setter deg på antibiotika uten å vite hva slags betennelse du sliter med denne gang. Lykke til. Greit å vite at de smertestillende har gjort at du får litt bedre dager. Klem. Else.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hold fingrene krysset :))) Jeg håper inderlig det er medisiner de kan gi meg så jeg kan utsette operasjonen lengst mulig. Regner med å få både antibiotika og kortison som sist. Blør enda etter i går men mindre nå Smertene er ganske konstante men jeg får helt lindring med kun en av pillene. Nå må jeg bare holde humøret oppe så går dette bra det. Klem fra meg ( Er badet snart ferdig? Blir det like fint som du så for deg? )

      Slett
    2. Det er godt at det finnes gode medisiner, bare de kunne fått helt bort betennelsene dine så kunne vi vært fornøyde. Ja nå begynner badet å ta skikkelig form. Rørlegger og murer er ferdige, og nå venter jeg på snekker og elektriker. Hadde jo vært greit å kunne trå ut på varmt gulv om morgenen. Vaskerommet er klart, venter bare på at Gunnar skal hjelpe meg med dørene på skap som jeg har satt inn. Elektriker kommer på fredag og gjør seg ferdig og jeg sendte melding til arbeidsleder i morges og etterlyste snekkeren. Han skal snu døra inn til badet fra gangen og sette foringen på dørene. Så nå er jeg begynt å vaske ned vegger, hyller og gulv, må få fjernet mest mulig støv slik at det er mulig å gå rundt uten å få hvite striper på klærne om vi er borti noe. I tillegg prøver jeg å komme til bunns i klesvasken som har hopet seg opp etter over tre uker uten vaskemaskin og mye drittarbeid. Ønsker deg en fin dag. Her er klokka snart 07.30, oppholdsvær, og to maskiner som varsler at nå kan jeg sette på mer klær- Klem fra meg med ønske om en smertefri dag og stopp i blødninger

      Slett
  5. Kjære snille søte gode Annlaug. Jeg føler med deg og er utroligt glad i deg. Håper du snart blir kvitt alle plagene. Nok er nok. Du imponerer meg masse og jeg er utroligt stolt av deg. Skal hilse fra Gunnar og si at du er med oss i tankene hver dag. Store trøsteklem fra oss. (selv om det gjerne ikke hjelper deg så mye) <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Omsorgen deres hjelper mer enn du aner. Er så glad i dere også og vite at dere er med meg i tankene varmer <3

      Slett