torsdag 10. oktober 2013

Reisebrev del 1

(Mange bilder. Klikk på dem for å se dem større og etter hverandre)

Ti dager på veien med lillebilen og over 200 mil tilbakelagt. Dette var en tur som var viktig for meg så jeg brukte det jeg hadde av krefter for å få den gjennomført. En vellykket tur med utrolig fine opplevelser, men er på minus siden med krefter og pluss siden med smerter så det kostet.

 
 
Turen gikk som dere vet gjennom Hallingdalen og over Hardangervidda. Turen skulle ta 7 timer men jeg brukte 11. Hadde mange rastepauser og var til og med på gåtur opp i liene. En sovepause, to strekkmaven pauser og et utall poseskiftpauser tok også tid. Men tid hadde jeg og nøt turen for hver kilometer.
 









"Så vakkert at jeg nesten mistet pusten". Det opplevde jeg faktisk på Hardangervidda. Kom rundt en sving og et fantastisk landskap viste seg. Jeg kunne ikke ta bilder men opplevelsen vil jeg ha med meg for livet.
Gledet meg til å kjøre over den nyåpnede Hardangerbrua så der stoppet jeg på et par rasteplasser for å studere den flotte brua før jeg kjørte over.
 



Jeg hadde planlagt å kjøre videre til Norheimsund men et stort ras ved Tokagjelet hadde stengt veien slik at jeg måtte kjøre om Voss. Der var det Smalahoveslepp med marked, musikk og liv. Kari Traa var ikke i butikken sin men jeg var der.
 
 
Vel fremme på Tysse ble jeg møtt med jenteselskap og servert lammelår med alt tilbehør. Dagen etter gikk kusinen min og jeg tur rundt Tysse og besøkte mine to gamle tanter på sykehjemmet. De ble like glad for å se meg som jeg var for å se dem. Begge er på samme avdeling hvor de er omtrent de eneste som ikke er demente. Vi snakket om gamle gode minner og de fortalte hvor godt de har det på sykehjemmet. Det var både godt og vemodig å møte dem slik. Min mamma sine to storesøstre
 
Utsikten fra rommet mitt

 
 

Dagen etter kjørte jeg videre mot Stavanger så vent på del 2 av reisebrevet mitt........
 
 
 
 
 

8 kommentarer:

  1. Det var ju ingen liten tur du gjorde! Det var starkt gjort, men säkert värt varje stund:-) Norge är ju så vackert! Har inte varit just i dom här trakterna, men det har jag sett uppöver har varit fantastiskt, så säkert dina trakter också:-) Nu får du vila dig och få lite krafter tillbaka<3

    Riitta

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var en lang tur men kunne vært enda lenger for min del Jeg koste meg hver kilometer. Dette var en tur jeg har sett frem til lenge og som var viktig for meg å kunne gjennomføre

      Slett
  2. Knallflotte naturopplevelsar på fine veier, får fram savnet te tiå bag rattet :-) va knallkjekt å få treffa på deg igjen, me koste oss både små å store :-) Hilsen oss 3 på Sandnes

    SvarSlett
    Svar
    1. Var kjempekjekt å være sammen med dere igjen. Kjempeglad i dere alle tre <3

      Slett
  3. helt utrolig fint å lese.... du skiver så vakkert og beskrivende at jeg føler jeg har vært der selv!!! :) det er så godt å se at du setter så pris på livet og vet å nye hvert sekund. ja, det koster, men jeg sier igjen at bare DU vet å sette grenser for din egen kropp. men vet du, av og til er kanskje den smerten som kommer etterpå verdt det. for den er ikke evig, men det er minnene <3 jeg gleder meg på dine vegne, og venter spent på neste reisebrev!!!! :) stor og varm klem fra Henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :)))) og klem til deg også. Jeg kommer til å ha disse minnene sterkt med meg lenge

      Slett
  4. Koselig lesing, flotte bilder, venter på fortsettelsen. Klem fra Else

    SvarSlett
  5. Fabulous views Anna, your country is soooooooo amazingly beautiful.
    One day I would like to travel all across it & maybe pop into LilyHammer and go and see Johns Brother !!! ha ha xxx

    SvarSlett