mandag 28. oktober 2013

Sykehuskontroll

Heldigvis har jeg time på sykehuset i dag. Hvis ikke måtte jeg ha gått til fastlegen i dag og hadde blitt sendt opp til sykehuset via akuttavdelingen. Å vente der i timevis med mine smerter har jeg vært med på før og er derfor veldig takknemlig for at jeg slipper det i dag. Nå er det snart frokost og så et par timer med forberedelser til undersøkelsen. Det blir både vondt og ubehagelig men er nødvendig. Jeg skal ikke være på sykehuset før kl. 15. Alt for mange timer til å grue seg. Møter en ny lege i dag da min faste kirurg ikke går poliklinikk lenger. Det er en av grunnene til at jeg gruer meg så forferdelig.
Men det kan gå bedre enn jeg tror. Kanskje det er en av de andre legene jeg møtte de gangen jeg var innlagt. Eller kanskje det er en helt ny men kjempeflink lege. Vondt blir det, men bare jeg får hjelp til å bli frisk så skal jeg nok bite tennene sammen og holde ut. Heldigvis er mannen min med meg hele dagen.

Helgen ble ikke som jeg hadde planlagt men sånn er det jo med sykdom. Den kommer alltid når det ikke passer. På fredag var jeg til mammografi undersøkelse og fikk dermed en liten oppvarming til møtet med det store sykehuset i dag. Blir kvalm og uvel bare jeg ser bilder av Ahus. Sykehuset er mye bedre enn sitt rykte og det er mange flinke som jobber der. Men jeg har opplevd så forferdelig mye smerte og mange vonde opplevelser der. Har mareritt om å bli innlagt der igjen. Ikke rart jeg er nervøs for denne dagen. Men det kan lett gå bra og det gjør det ofte når jeg gruer så forferdelig. Da blir jeg ekstra sterk og takler situasjonen enda bedre på et eller annet merkelig vis.






7 kommentarer:

  1. Dette kan lett gå godt. Håper at legen har lest skikkelig gjennom journalen din og ser deg i stedet for datamaskinen som han sikkert har på kontoret. Men du er flink til å gi beskjed om hva du kjenner på og hvordan du har det. Det er din kropp og du som kjenner på hvordan det fungerer for deg og det må du bare si til ham. Du har så mye erfaring med dette at du får si hvordan du har det med en gang og så kan han få slippe til. Det er feilen til mange leger at de ikke kan ta inn over seg hvordan kroppene våre fungerer og har det. Stå på Annlaug, husk du er superwoman og hvert lite skritt fram er en seier. Selv om vi vet at ting tar tid så vil vi vært friske i går. Ingenting er som følelsene som kommer når vi ikke klarer å ha det slik vi vil, men nå får du sikkert god hjelp slik at det bare er en vei igjen og det er oppover. Har ikke lyst på mer berg og dalbane for deg. Lykke til i ettermiddag, godt at Erik er der med deg. La meg få høre hvordan det gikk. Trøsteklem fra Else

    SvarSlett
  2. Lykke til Annlaug, det går nok godt denne gangen også. Men forstår deg veldig godt..
    Håper du får en bedre opplevelse denne gangen en sist du var der. God bedring <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Hilsen N M.... <3

      Slett
    2. Tusen takk:)) Det går nok bra. Jeg får be om smertestillende så legen får gjennomført undersøkelsen . Jeg blør en ganske mye nå så og det er forferdelig vondt og hovent i området der endetarmen ligger. Ikke helt ute men et stykke inn. Jeg har MB lokalisert til kun endetarm og den er kjempebetent igjen. Bør nok om ikke lenge få undersøkt tykktarmen også for det er noe som ikke stemmer der også :( Men i dag er det endetarmen og det er der jeg har de forferdelige smertene. Nå er jeg ferdig med tre omganger Klux så nå skal vi kjøre Snart er det over :)))))

      Slett
  3. pokker så tøff du er annlaug!!!! du imponerer meg stadig!! <3 <3 stoooooooooooooor klem fra henriette

    SvarSlett