søndag 2. november 2014

Min Allehelgensdag

Å ha fødselsdag 2.november er spesielt. Den dagen er alltid nær allehelgensdag som i norsk kirke er første søndagen i november. I den katolske kirke er 2.november Alle sjelers dag, en dag til å minnes de døde. Dette har ikke noe med spøkelser og ånder å gjøre. Det er dager hvor vi minnes våre døde med verdighet og respekt.
Jeg bor så langt unna mine men både på 2.november og på Allehelgenssøndag tenner jeg lys og minnes dem med ekstra kjærlighet. I år faller disse dagene sammen og dagen enda mer spesiell.

I dag skal jeg også tenne lys og be en bønn for alle mine kjære som jeg mistet så alt for tidlig.


Mamma og Tor ligger på Tjensvoll gravlund














Min bror Bård, pappa, farmor og farfar har alle sitt hvilested sammen på Lagård gravlund














Bestå og Besten har sitt siste hvile i Samnanger













Svigermor ble gravlagt i vinter her i Ski
 
 
Det er mange følelser med en minnedag som i dag. Men jeg blir ikke sorgtung og lei. Det er kjærligheten og de gode minnene som strømmer. Gleden over at jeg har hatt så nydelige mennesker i mitt liv. Takknemlighet.
 
 
 
 
Men dagen er mest min dag. Den ene dagen i året når jeg skal feires. På Facebook strømmer det inn med hilsener og gode ønsker fra vennene mine. Telefonen ringer og gode samtaler følger gratulasjonen. Jeg har fått frokost på senga. I ettermiddag kommer svigerfar og de nygifte til middag og kaffe og kaker. Det blir en enkel variant av servering og ulikt meg med kjøpekake og kjøpebakst. Sånn må det bli for at jeg skal holde smertene nede og kunne kose meg mens de er her. Gaver og blomster har jeg allerede fått og dagen blir fin. Den er min
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar