mandag 12. august 2013

Det var den gang......

Da jeg våknet opp og ønsket den nye dagen velkommen med et smil. Da jeg gledet meg til en travel arbeidsdag med masse spennende oppgaver. Til å bli hilst velkommen med et god morgen av mine kolleger. Til å komme hjem å ha fri og fortelle mannen om dagens hendelser. Den gang jeg ikke hadde magekramper. Den gang jeg ikke hadde stomi.



Setter jeg opp en liste med gleder og problemer den gang og nå vil listene bli like lange. Nye gleder har overtatt for gledene ved en trivelig jobb. Nye problemer har blitt byttet ut med gamle. Dette vet jeg for hver morgen må jeg minne meg selv om alt jeg har å glede meg over. Minne meg selv om at jeg har mer å glede meg over enn smerter og problemer. En morgen håper jeg å våkne og bare kjenne følelsen av Yes!!! en ny dag. Uten noe "men". En dag nå snart......

8 kommentarer:

  1. Håper den dagen er rett rundt hjørnet- Jeg vet at ting tar tid og innimellom så vi helst at ting hadde skjedd i går, sist uke eller aller helst for måneder siden. Livet er ikke slik, men vi vokser på å se alt det positive og glemme det men'et en stund. Du har mye positivt rundt deg Annlaug, og jeg vet at du setter stor pris på all den støtten det gir deg. Som jeg skrev så håper jeg at den dagen du kan våkne opp med ett udelt syn på tilværelsen kommer snart. Jeg gru/gleder meg til Mallorcaturen for nå har jeg fått informasjon om at det er mange som mine kjenner som skal ned på samme tiden. Arnfinn sier at vi skal ned og slappe av og at det ikke blir aktuelt med å være barnevakter der. Det får foreldrene styre med selv og ikke la det bli en festetur. Da holder vi oss mer for oss selv og lar de andre bare styre på. Godt det bare er en uke. Håper dere får skikk på hagen igjen i løpet av uken, leste i avisen om ekstremværet. Ha en flott dag. Klem fra Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Den dagen må vel komme snart. Jeg er utålmodig men har strevd dag og natt i alle de tre månedene som har gått siden jeg ble operert. Er så sliten av smerter og ubehag at jeg ikke klarer å se fordelene med denne posen. Det går seg nok til og snart er det ferie og der er jeg mye bedre. Håer dere også får en pause og en fin ferie på Mallorca Klart dere ikke skal være barnevakt. Sett standarden fra første dag så vet de.
      Været er svart og bråkete i dag også så da bli energien lav og latskapen høy:)) En god ettermiddag og kveld til deg :))))

      Slett
  2. Den dagen kommer närmare och närmare Annlaug! Tänk så mycket positivt det har hänt sedan i våras och vintras när du var så dålig! Klart att du tänker på detta förstås<3
    Stora förändringar i livet tar sin tid och acseptera, konstigt vore det annars. Beundrar dig som kämpar och kämpar fast det är jobbigt vissa dagar<3
    Man har ju rätt och känna sig ledsen också, det går ju inte trycka ner känslorna hela tiden heller. Man måste genom dom och då blir det bättre bit för bit!
    Önskar dig en bra dag idag!

    Klem Riitta

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er heldigvis positiv og glad av natur så jeg leter etter fine og glade opplevelser Det gjør min dag mye lettere. Men jeg er også alt for flink til å si at alt er fint når det ikke er det. Setter på en maske Men snart er det ferie og Hellas og det er fantatisk herlig å glede seg til
      God dag til deg også, Riitta :)))))

      Slett
  3. er nok nærmere enn du tror kjære annlaug! :) du har vært gjennom så mye, men nå er det andre utfordringer du må gjennom. For hver barriere du passerer jo nærmere "den endelige hverdagen" kommer du!! bare ikke kjøre for fort, ta god tid, du er der til slutt og mange gode minner tar du med deg på veien som du kan tenke på når de mørke skyene kommer og ting føles kjipt <3

    ønsker deg en riktig flott dag!!!! klem fra Henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. En god dag til deg også :)))) Det blir nok en hverdag med mitt poseliv etter hvert men fremdeles er det noe dritt. Jeg blir så sliten og får så vondt og så skal den byttes og stelles hele dagen i tillegg. Har så mye jeg har lyst til å gjøre og så bremses jeg av dette handicapet. Men er sterk som en bjørn og finner ut av det Men som du sier, det tar tid......

      Slett
    2. ...og ikke glem alt det som kunne vært en hindring for deg, men som du har gjennomført med stil!!!!! :) hva du klarer, JEG er imponert :)

      Slett
    3. Takk!!!! Det varmer å høre dette fra deg som klarer så utrolig mye selv :))))))

      Slett