torsdag 15. august 2013

Skalldyr og bryllup

Skalldyr er godt! All slags skalldyr, men krabbe er nok min favoritten. I går hadde vi krabbe til middag ute i solen. Selvsagt med et glass nydelig chablis og livet var godt. Jeg får en ekstra aktiv mave når jeg spiser skalldyr, så det må planlegges nøye. Blir ikke dårlig, men det jobber på spreng der inne. Restproduktet får en kraftig odør hos alle ved slik mat, men mitt toalettbesøk foregår mer åpent i rommet og nærmere nesen så her trengs det enda mer planlegging. Det blir en travel dag med ekstra mange skift i dag, men verd det for skalldyr er nydelig godt.

 
 

Juni neste år skal det feires bryllup i familien. En av mine hobbyer er å lage trykksaker til slike begivenheter og jeg var så heldig å bli spurt om å lage dette til datteren sitt bryllup. Skulle bare ønske det var mer jobb enn det er for jeg koser meg veldig med dette. Nå er det monogram og forhåndsinvitasjon som skal gjøres. Eller save the date kort som det heter over-there. Bryllupet blir etter feriestart den 21.juni så viktig å fortelle alle gjestene om begivenheten så tidlig som mulig.



I dag er det sol og vind og dermed perfekt klestørk. Da er dagen min god, når jeg kan henge opp klesvaken ute. Det gir meg en intens følelse av sommerglede og vekker gode minner. Aller best er det om jeg har store laken som blafrer ekstra i vinden Det har jeg ikke i dag men jeg skal steke lapper og det er like fint. Det lille smårutede vinduet på kjøkken åpnet, musikk fra Reiseradioen og nydelige lysebrune lapper på steketakken. På fredag eller lørdag samles minst åtte voksne og to barn her for å spise lappene og slike selskap elsker jeg. Må bare planlegge godt så jeg får hvile før og etter. Min nye hverdag krever det og jeg sliter med å akseptere at krefter må porsjoneres. Men i dag har jeg planene klar og skyver bestemt triste tanker bort.


4 kommentarer:

  1. Kos deg med lappesteking. Alltid godt med lappee, rømme, bringebær og ikke minst godt smør og brunost. Det siste er min favoritt på lappene. I dag har jeg fått lov til å beholde mannen hjemme frem til klokka elleve og har tenkt å utnytte den tiden godt. Du får ha en fin dag, her er sommerstemning, men kaldt så det er ikke råd å sitte ute enda, varmen kommer vel i løpet av dagen. Fra i ettermiddag er jeg alene igjen, men nå vet jeg hvordan det ser ut ombord så når Arnfin sier han er på kontoret eller i lugaren så vet jeg hvordan det er der og kan se han for meg. Kjekt. God kletørk og ha en flott dag du og. Klem fra Else.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var jammen på tide at du fikk se hvordan han har det:))) Jeg har vært på jobben til Erik mange ganger og synes det er veldig godt å se for meg akkurat slik du sier når han forteller. Men nå har han kun uker igjen før han slutter. Jeg prøvde å sitte ute og spise men det var for kaldt så venter til lunsj når solen har fått litt tak. Ha en fin dag og kos deg alene også Det vet jeg du kan Klem fra meg:)))

      Slett
  2. Ååååh lapper er godt! Fikk jaggu lyst å lage selv :) :)
    Fikk mange gode minner som strømmet på når jeg leser om bryllupsinvitasjoner! Enda henter jeg frem bryllups albumet og freidig og stolt viser det til gjestene som er innom ;) og invitasjonene som ligger inni, samt meny og bordkort får mye oppmerksomhet! !! :) heldige vi som hadde deg, den dyktige planleggeren og toastmaster! !! Kos deh riktig masse nå, med lappesteking og god stemning på radio og i kjøkken. ;) Stoooor klem fra Henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skjønne deg for fine ord:)))) Jeg koste meg hele tiden og har bare gode fine minner om våren og sommeren 2007 <3 Nå er det snart lappesteking her Gleder meg til å smake dem. Det er syv år siden sist!!!! Jippy for mobilt do på magen:)))Kos dere på hyttetur og nyt de siste feriedagene Klem fra meg:))))))

      Slett