fredag 23. august 2013

Pakkekosehelg

Ferdige! Garasje, to boder, seks dører og femten meter espalier er ferdig mal. Jeg har brukt tre dager på min del av jobben og har vært veldig flink til å ta pauser til riktig tid. Er skikkelig stolt som klarte å få ferdig alt jeg hadde satt meg som mål. Nøye og fint arbeid men ville ikke ansatt meg selv for det hadde vært dårlig butikk men så mange skifte, tisse, spise og hvilepauser. Det begynner virkelig å gå opp for meg hvorfor jeg ikke kan være i jobb lenger. Men å oppleve at jeg likevel klarer en så stor jobb i mitt eget tempo ga meg enormt med energi og selvfølelse.

Denne helgen er det pakking og bare førreiseglede. Selve pakkingen går fort for jeg er blitt veldig flink til å pakke lett men det er heldigvis en del forberedelser som jeg kan kose meg med. Vi har hatt sommervær hele uken og det har de meldt i helgen også. Årets siste båttur hadde vi i går. Da rodde vi, mannen, utover Langen til vår faste plass på Stolen. Han badet men jeg venter til neste uke. Det brune ferskvannet fristet meg ikke men middag stekt på stormkjøkkenet fristet og smakte like godt som utendørsmat gjør.



I dag skal jeg henge opp nystrøkne blondegardiner i den nyvaskede og nymalte hageboden. Men først skal jeg en tur til frisøren, handle noen småting og kose meg med cafelunsj. Jeg føler jeg surfer på en bølge av glede og smertefrihet. Nyter og koser meg men klarer ikke å glemme at neste vonde dag vil treffe hardt. Kan ikke huske sist jeg hadde fire så fine dager etter hverandre. Det er helt fantastisk!!!


 
 
 
 
 
 
 
 


4 kommentarer:

  1. deilig lesestoff!!! :) så dyktig du er! bare dropp den der tanken om "når det vonde skal skje". Hvorfor tenke på det som KANSKJE vil skje, når det føles så godt nå? NYT DET, og kos deg, og NED MED SKULDRENE!! ta det når det kommer, for heldigvis annlaug: det er mange flere gode dager, enn vonde, og forskjellen blir bare større og større for hver dag!! :) DIGER klem fra henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er livredd!!!! for at det blir en ny operasjon. Det er mer sannsynlig en jeg orker å tenke på. Jeg er enda mer redd for smerter som kan bli kroniske. Men øver meg på å senke skuldrene hver dag. Tenker bevisst på det flere ganger daglig. Takk for god klem:)))))))

      Slett
  2. Henger meg på Henriette. Det skal gå stadig lenger tid mellom de dagene. Senk skuldrene og ikke tenk på det, plutselig er du der og lurer på når du sist kjente noe. Lev livet og nyt tilværelsen. Jo mindre du grubler jo bedre er det. Kos deg på ferie. Etter ferien vår skal jeg en tur på hytta og slappe av. Skal snart begynne å planlegge oppussing av bad, og da må ting tilrettelegges slik at vi kan være bortreiste når de holder på. Kjekt med planlegging og oppussing. Alltid spent på resultater selv om ting blir nøye planlagt. Tegninger og skisser kan ikke yte nok rettferdighet til ferdig resultat, men den som venter på noe osv. Ha en fin søndag ettermidddag med sikkert ferdig pakket koffert. Klem fra Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Så spennende med nytt bad:))) Vi skal også fikse på vårt men det har blitt utsatt flere ganger fordi jeg har blitt syk igjen. Til våren kanskje:)
      Jeg lever livet så godt jeg kan og hiver meg ut i utfordringene. Noen ganger for mye for jeg blir så sliten og da kommer smertene og tankene. Men akkurat nå er livet godt og lyst og helt riktig, kofferten er pakket. Klem fra meg:)))) PS. Snakkes mer etter feriene våre. Ble en kort samtale i dag. Hilse mannen og god tur

      Slett