torsdag 22. mai 2014

En glad torsdag

Sola skinner og jeg skal til Oslo på shopping. Ny sommerkjole og et par topper til ferien som nærmer seg. Burde egentlig hatt to sett av alt. Når jeg får smerter i nederste delen av magen hovner den opp og blir forferdelig øm. Heng så en pose utenpå denne ømme magen og klær blir et problem fordi jeg øker livvidden og fordi jeg ikke kan ha noe som helst som strammer. De deler av dagen som er uten smerte kan jeg ha strammere klær og en størrelse mindre. Dette blir ikke lett men jeg får se etter løse og ledige kjoler og være glad for at tunika er på moten enda.



Etterpå skal jeg møte en gjeng damer på uterestaurant. Jeg har sett dem så alt for lite i høst og vår fordi jeg har vært syk så gleder meg sånn. Etterpå tar jeg bussen hjem igjen. Sikkert veldig sliten men håper uten for store smerter. En så lang dag må planlegges nøye så jeg har lagt opp en rute med mer pauser enn shopping. Får jeg ikke kjøpt alt jeg trenger så er det en ny dag i morgen.


I dag kjente jeg den første kriblende følelsen av reisefeber. Jeg har ikke våget å glede meg for mye siden smertene ikke vil gi seg helt. Nå er de så stabile med to smertestillende til dagen at jeg begynner å tro vi virkelig kan reise til vår paradisøy. Der nede føles det som om kroppen går inn i et annet modus og skuldrene senkes allerede på den lille flyplassen mens vi venter på kofferten. Når flydøren åpnes og jeg kan kjenne de kjente luktene av og den varme luften mot ansiktet får jeg gåsehud. Det er en så sterk glede at tårene kommer bak solbrillene.
Hotellet er kun fem minutt fra flyplassen og badetøyet ligger pakket øverst i kofferten. Det går ikke lang tid fra landing til vi ligger og sukker i bølgene. Bade er det første vi gjør når vi har fått satt koffertene fra oss på rommet. Vi bor på samme hotell, på samme rom, på samme øy. Det kjennes trygt og godt og ikke kjedelig i hele tatt. For meg er det en trygg ferie Jeg vet hvor alt er, hvor langt det er å gå fra det ene til det andre og ikke minst hvor det finnes skiftemuligheter. Det er beklageligvis veldig viktig for meg og bærer med meg skiftebag over alt. Om ettermiddagen går vi til byen og leier ATV for hele ferien. Denne farter vi rundt med om dagen.




Skiathos  har mange perler og over 60 strender. Vi har våre favoritter. På bena har vi joggesko for firhjulingen blir ofte parkert og vi går tur videre oppover eller innover. Noen dager ligger vi på stranden i timevis andre dager er vi bare innom tre, fire strender og bader før vi drar videre. Vi gjør akkurat som vi vil og nyter i samme takt begge to. Om kvelden møter vi våre venner nede i gamle havna og senere finner vi en utendørs taverna hvor vi spiser middag sammen. Dagens eneste problem dukker opp: Hvor skal vi spise i kveld? Øya har så mange fristelser. Er det rart jeg gleder meg og krysser fingrene for at jeg klarer det?

1 kommentar:

  1. du burde vært reiseoperatør du annlaug.... for ingen jeg kjenner kunne solgt lykke på brev slik som du <3 og jeg unner deg det sånn!!! :) bildene av ditt paradis gir ro i sjela også for den som leser :) nydelig!!! stor klem fra Henriette

    SvarSlett