mandag 12. mai 2014

Neste avsnitt har begynt

Jeg er ferdig med tre uker med dobbel antibiotika. Kroppen er merket av disse sterke medisinene så nå må jeg være flink å få den i balanse igjen. Spiser yoghurt, drikker sitronvann og bruker melkesyre stikkpiller der det er mulig. Og selvsagt drikker jeg mye vann. I går spiste jeg iskrem til dessert. Da vet jeg at det blir fart på magen og det var hensikten. Stomien min, den lille tarmstumpen på magen, er sår og øm. Jeg bytter poser mye oftere enn vanlig og steller og bandasjerer så godt jeg kan. Jeg er så lei denne posen som henger der og dingler og fylles når jeg ikke vil det. Vi er ikke helt venner posen og jeg men det må vi bare bli for jeg er helt avhengig av at den er med meg. Alltid.




Klokken er halv ti og jeg ligger fremdeles i senga selv om jeg våknet klokken syv. Jeg vil så gjerne være frisk så lot være å ta smertestillende når jeg våknet. En time senere satt jeg i sengen og sutret men smertene bølget og jeg syntes alt var urettferdig. Min egen feil! Smertene mine er ikke borte og det må jeg akseptere. De er mye, mye mindre men ikke borte. Jeg har lovet meg selv å nyte denne tiden før betennelsen blusser opp igjen. Hvor lenge det blir vet jeg ikke så derfor er hver dag så viktig. I morgen skal jeg svelge stolthet og pille med engang jeg våkner. Helt sikkert.





Fikk en hyggelig sms hilsen fra min fastlege nå sammen med beskjed om at hun har skrevet en ny resept på poser, bandasjer, kateter, saltvann, belter, trekk osv. At hun tar seg tid til samtidig å trøste meg og ønske meg vel, gjør godt. I dag skal jeg lage mer trykksaker til bryllupet. Det er en koselig hobby som gir meg glede. Og selvsagt skal jeg på min hagevandring. Eller det er ikke helt selvsagt fordi jeg ofte er så syk at jeg ikke orker å se på mine kjære blomster. Men i dag skal jeg det for nå begynner pillen å virke og jeg velger meg en glad og lys dag.



 
 
 
 
 
Posedamen. Min hverdag med pose på magen

5 kommentarer:

  1. dette er så god lesing..!!!! skulle så klart ønske at det var mindre smerter, for man skal jo egentlig ikke gå rundt å ha vondt...!! men positive er vi, og gleder oss gjør vi <3 jeg rister på hodet av staheten din, men skjønner deg så godt.... men så har du lært av det, og har dermed tatt nytt valg om å være flink pike i morgen ;) *ler* ønsker deg en riktig fin dag, og sender deg en diger klem fra meg. Henriette og PS: når siste eksamen er ferdig 11 juni, da håper jeg det en dag kan passe med et besøk ute i skogen!!! :) :)

    SvarSlett
    Svar
    1. I dag var jeg flink:)) Og denne staheten forstår nok du veldig godt for den har du selv så det monner. Heldigvis for den trenger du nå med det sprengkjøret du har. Vi må finne en dag når alt har roet seg både i skogen og i lunden. Vi snakkes når det nærmer seg Tenker på deg og sender alle de kreftene jeg bare kan. Hadde det hjulpet så hadde du kunne fly gjennom eksamen for nå, akkurat nå, er jeg så bra Klem til deg og god lesing :))))

      Slett
  2. Stabukk er ve ett godt ord å bruke av og til. Vi lider av flink pike syndromet noen av oss. Om du ikke er venner med posen dinså går det vel ann å tolerer at den henger der. I dag ble jeg så skuffet av en venninne at jeg sitter her og får ikke sove. Mannen sover og aner ikke at jeg sitter oppe. Jeg har stålkontroll på alle mine ting og blir veldig skuffet når personen sier at hun aldri har lånt noen veske av meg for å slippe ålevere tilbake den jeg bruker når jeg skal kle meg opp. Hun påstår at jeg må ha rotet den vekk, men jeg vet hun var her i ens ærend for å låne den for hun skulle ut og ikke hadde veske selv. Jeg kommer ikke til å spørre etter den en gang til, men hun får ikke låne noe mer av meg og i morgen går turen ut for å finne ny veske til bryllupene. Ja, ja, godt det ikke er verre ting jeg har å klage på. Håper at betennelsen holder seg vekk lenge og at du tar din medisin hver morgen slik at du får noen fine måneder frem til ny operasjon. Skal du på ferie før bryllupet eller er det bare kjekt å planlegge og pakke slik at du får oversikt over hva du har og hva du trenger av nye ting. Kos deg uansett. Jeg gleder meg og til festlighetene og i år er Arnfinn hjemme både til gladmaten og sildajassen. Rene velstanden spør du meg. Ha en fin dag og husk smertestillende. Klem fra Else

    SvarSlett
    Svar
    1. I dag var jeg flink så nå har jeg en fin dag:))) Posen ble litt ekstra lei nå når følelsen av å våkne uten den ble vekket ( se posedamen)
      Vi skal til Hellas to uker rett før bryllupet så jeg blir sommerbrun og fin. Det tok jeg hensyn til da kjolen ble kjøpt. Jeg skal også kjøpe veske som matcher. Jeg må ha en litt stor selskapsveske som jeg kan ha litt utstyr i. Har sett på en del men tror jeg må ta kjolen med meg til både veske kjøp og neglelakk. Har bestemt meg for hårklipp så da gjør jeg det rett før vi reiser og fikser litt på luggen dagen før bryllupet. Vi skal bo på hotellet der festen skal være fra fredag til søndag så derfor må jeg pakke litt til det også. Kommer hjem fra ferie tirdag kveld før så ikke så mye tid da. Du finner nok en ny veske så hev hodet over dette. Nå vet du hvor du har henne. Så bra at han blir hjemme ved de store dagene Du har jammen vært mange av dem alene. Ha en fin dag og gi gjerne et hint om hvor du finner vesken når du kjøper. Klem fra meg:))

      Slett
  3. Fant to vesker. En lys som passer til kjolen og lyse sko, lys beige med gullskimmer, og en sort som passer til alt. Kjøpte på Katerine på Madla Amfi, og Arnfinn var med, han sa: bare fordi jeg fortjente det:-) Lykke til i jakten du og.

    SvarSlett