onsdag 28. mai 2014

Vakreste maidagen

I dag har vi 10 års bryllupsdag og det er en vakker maidag akkurat som det var den gangen. Vi giftet oss i Stavanger Tinghus og ble stoppet av bevæpnet politi. Rettsaken fra Nokas ranet foregikk akkurat da og vi måtte vente til de hadde fraktet de siktede ut av bygningen. En rar følelse å så der forventningsfull med blomst i hånden og se på de uniformerte mennene. Vi kom inn til lokalet i tide og det var en overraskende høytidelig seremoni. Så rørende og så vakkert. Jeg skalv så pennen ristet da vi skulle signere. Dagen etter reiste vi til Kreta og jeg fikk mitt første møte med Hellas. Jeg ble syk dagen etter vi kom ned. Skyhøy feber og en betent hals som fikk meg til å se ut som en pelikan. Doktor kom til hotellet fjerde dagen og neste morgen var jeg på stranden i Rethymnon. Vi skulle bare være en uke og med meg syk i fire av dem ble det en rar bryllupsreise. Forelsket i alt gresk ble jeg likevel på den korte tiden og bryllupsreisen har vi senere tatt igjen på turer til andre steder i Hellas og til Thailand.





Denne dagen er også fødselsdagen til min nydelige guddatter Therese. Hun ble født på min stefars 50 årsdag så den 28.mai var allerede en vakker dag for meg da hun ble født. Min kjære stefar Tor mistet vi i allerede i 1991 men minnene og savnet er like sterkt enda. Glede og sorg går hånd i hånd. I dag feirer jeg denne vakre dagen for oss, min mann og meg, for Tor som elsket livet og for Therese som skal stå brud til høsten.

 
Jeg har også en annen grunn til å feire i dag. Hva jeg opplevde på Facebook i går har virkelig rørt meg. Jeg valgte å dele en fortvilet situasjon med mine nærmeste venner og fikk en overveldende støtte og forståelse. Jeg er ikke alene og når jeg roper på hjelp så får jeg den. At så mange bryr seg sånn om meg og er glad i meg er en ufattelig gave og jeg er så takknemlig. I dag feirer jeg denne gleden også. 28.mai blir bare vakrere for hvert år.


4 kommentarer:

  1. Kjære Annlaug! Ja du har fått mye støtte fra mange, men det fortjener du. Du er den som alltid trøster, støtter og gir mange gode ord. Håper dagen i dag blir kjempeflott både for deg og Erik. Mange klemmer fra Torhild og Gunnar

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk kjære deg <3 Det var fine ord. Dagen vår har vært helt perfekt med bare oss to og nydelig vær. Kos hele dagen med fest for to Nå er det ikke lenge til vi kan være med å feire deres dag. Det gleder vi oss til begge to. Hils Gunnar og en god klem til dere begge to :)))))

      Slett
  2. Gratulerer med bryllups dagen. Håper dere får en kjempe flott feiring og dag <3 klem (room mate'n ) Hilde

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk <3 Dagen har vært perfekt :))))

      Slett