mandag 19. mai 2014

Juni nærmer seg fort

Nå går jeg inn i en turboperiode så nå gjelder det virkelig å avpasse energi og hvile så jeg ikke blir syk. Jeg får mye mer smerter om jeg stresser og kaver. De fortalte legen men jeg har jammen meg fått merke det selv. Jeg er ikke så flink til å stresse så den faktoren er borte men jeg er ikke så flink til å ta gode hvilepauser så der er mitt energisluk. Når jeg kjenner meg i form så står jeg på til jeg omtrent må krype til sengs. Jeg vet det er dumt men jeg har så mye jeg vil ta igjen etter alle månedene som pasient.


Denne uken skal jeg lage ferdig sanghefte og menykort til bryllupet. Kosearbeid som ble satt litt på vent av 17.mai og finværet. Det skal sås frø i hagen og lukes litt mer. Bruden kommer og prøver kjolen og vi finpusser siste detaljene til bryllupet. Bare kos. Dagen etter skal jeg til Oslo på ferieklærshopping og etterpå ut og spise med greskjentene. Enda mer kos. Men lørdag blir det litt kaos med plantesalg for hagelaget hele dagen, bare avbrutt av en tur hjem for årsmøte i veiforeningen. Det skal være dugnad men jeg er leder og syk så delegerer arbeidet til de sterke mennene og reiser tilbake til Siggerud og plantesalget. Om kvelden skal vi ut og spise og feire svigersønnens 30 årsdag. Kjempekos. Uken etter blir det enda flere aktiviteter men det er neste uke En dag om gangen og godt nok. Det er min metode nå. Men det er veldig kjekt at det skal skje så mye kjekt og at jeg kan være med.






Sommervarmen de siste dagene har satt sommerproblemene i gang med posen på magen min. Det blir varmt og svett under plastikken. Huden under platen blir svett og irritert. Lette og tynne klær gjør det vanskeligere å skjule posen og jeg kjenner jeg sliter litt ekstra akkurat disse dagene. Håper jeg finner noen kjoler og topper jeg føler meg vel i. Det vil hjelpe. Bikini har jeg gitt opp å finne så det blir badedrakt hele ferien. Liker å kjenne saltvannet og solen på magen så det er tungt for meg å måtte dekke meg til så mye. Slike dager er det lett å tenke hvis bare , tenk om og skulle ønske. Jeg må dytte alle de tankene bort og fokusere på hvorfor jeg har denne stomien og hvordan den letter mine problemer. Selv om tårene renner akkurat nå mens jeg skriver dette så smiler jeg snart igjen. Dagen skal nytes og sommerkjolen er på .

 

2 kommentarer:

  1. det er lov å gråte over sin egen situasjon. det er lov, og skulle bare mangle at man synes ting er urettferdig og tungt. Og vet du hvorfor DU har lov??? fordi du er såååååååå god, til å se det glade og lyse mens ting er på det mørkeste og tyngste og tristeste. Derfor kan du, og har du lov til å gråte over svett og sår pose på magen når du egentlig skulle hatt sol og gresk sjø på magen.
    Du er så flink annlaug...... det høres sikkert rart ut, men jeg kjenner jeg er så stolt av deg!!!!! tenk hva du klarer, hva du får til, hva du makter, hva du gjør!!! :) :) :)
    Nå gleder jeg meg så masse, på dine vegne, på denne sommeren som kommer, og det skal bli fin!!!! :) stor klem fra henriette

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk <3 Nå kom tårene igjen men disse var glade tårer fordi jeg ble så rørt. Rørt over at du forstår så godt og de fine ordene dine. Takk:)))))

      Slett