onsdag 5. mars 2014

Blomsterfrø og vår

Det finnes ikke bedre start på våren for en blomsterelsker som meg. Jeg gledet meg til å stå opp i dag fordi jeg hadde to små poser frø jeg skulle så. Men jeg hadde en vond dag så utsatte såingen til jeg ble litt bedre utover dagen. Men jeg ble ikke bedre og jeg hadde gledet meg sånn. Bet tennene sammen og fikk litt assistanse. Som jeg koste meg! De små frøene var nesten ikke synlige i hånden min. Tålmodighetsarbeid og nøyaktighet. Da jeg var ferdig fant jeg overraskende de tre pakkene jeg ikke fikk sådd i fjor fordi jeg ble akutt innlagt igjen. Jeg ble så glad at jeg satte meg ned og lo litt av meg selv. Er det mulig å bli så glad for så lite, tenkte jeg. Men det er det faktisk. Kontrasten fra i natt da jeg lå på badegulvet og stønnet til en smilende meg med forkle over magen og jord under neglene var stor.

Dette ser ut som en frøkatalog men det er bilder av de blomstene jeg håper å kunne plante ut i hagen:



Gresk levkøy
Sommer dahlia mix


Gresk oregano



Duftende heliotrop

Middagsblomst

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar