søndag 30. mars 2014

Mars

Min vårmåned har vært april men i år ble det jammen mars. For en fantastisk dag det har vært og enda har vi en dag igjen i denne måneden. Akkurat nå gikk solen ned og himmelen var nydelig med ulike røde farger. Jeg ønsker meg mange slike dager. Ikke minst fordi jeg har hatt kontroll på smertene i dag. I går var det ikke like bra men i dag var jeg tidlig oppe og har hatt en ganske så aktiv dag. Jeg er litt pjuskete etter så mange måneder inne og mest til sengs så var forsiktig med å fryse og å sitte i trekk Var ute en stund og tok en pause inne og så ut igjen.


 
I dag har vi satt opp sommerteltet og terrassemøbler. Sommerteltet har varme i taket så her kan vi få fine ettermiddager og kvelder utover våren Og til sommeren gir det behagelig skygge om vi ønsker det. Vi har en spiseavdeling innerst hvor det er skygge ved middagstid og en sitte og se solnedgangen avdeling i fremste delen. Alt er gamle møbler men vi synes det er så koselig og helt perfekt for oss. I det andre teltet på andre siden av huset har vi boblebadet, på trappen har vi en lun frokostplass med to små stoler og et bord og på terrassen har vi solide tremøbler og en stor parasoll. Er ikke så vanskelig å forstå at jeg nyter dagene her i skogen sammen med min aktive pensjonist. Jeg er så heldig og så takknemlig.



















I morgen skal jeg til Ahus igjen. Da skal jeg ha MR undersøkelse og jeg gruer meg så forferdelig at jeg nesten ikke klarer å tenke på hva jeg skal. Jeg får panikk der inne hvor jeg er så innestengt. Det er ikke vondt men slitsomt å holde pusten så lenge. Undersøkelsen tar 45 minutt og de snakker til meg hele tiden gjennom en høyttaler. Likevel får jeg panikk. Har tatt denne undersøkelsen alt for mange ganger så vet så godt hva jeg går til. De fleste gangene har Monica vært med meg og ventet i en stol helt inntil maskinen så jeg kunne se henne. I morgen skal jeg være alene men mannen venter på venterommet så det går nok bra. Halvveis i undersøkelsen sprøyter de inn et tarmavslappende middel. Hvordan det skal gå med min stomipose vet jeg ikke for jeg skal kun faste i 4 timer. Kan bli spennende. Sist gang lå jeg på magen men det kan bli et problem nå. Jeg er en skikkelig pyse men skal nok klare å gjennomføre denne MR undersøkelsen også.


2 kommentarer:

  1. Lykke til i morgen, jeg skal være med deg i tankene. Mannen her skal til pers i mr på onsdag. I dag slapper vi av etter en kjekk maratonhelg. Hotellet var lite, men maken til service skal det letes lenge etter. Handlet ikke mye mat og drikke, men jeg fikk støvletter og samme farge/ merke veske og det kjekke var at i høst kjøpte jeg pumps i samme serien så nå kan jeg sjonglere. Jakke og topp ble det og, og da mente mannen at kvoten var oppbrukt. Det ble litt på han og Tristan og så jeg har ikke dårlig samvittighet. Håper at du ikke får for langt opphold i den maskinen og at du får raske svar. Vi er spente her og på hva den vil vise for mannen. Så vi skjønner litt av dine tanker. Ha uansett en flott mandag. Klem fra Else

    SvarSlett
    Svar
    1. Uff han har jammen hatt en lang og kronglete utredning. Håper dere kan få endelig svar nå. Dere er så midt oppe i det nå at dere forstår nok bedre enn mange hva jeg strever med. Jeg er ekstremt pysete som syter sånn for bare en MR Men jeg blir så redd og kan ikke kontrollere det Får en beroligende men kan ikke sovne pga pusten. Min tur i morgen og han på onsdag Vi krysser fingrene for hverandre:))) Så herlig at dere hadde en fin tur og at du fikk handlet kvoten din. Han har nok kikket i skapet ditt siden han satte grenser Og han har helt sikkert rett. God mandag til dere også Nyt det fine været. Klem fra meg:)))

      Slett