fredag 7. mars 2014

Hjemme og klar for helg

Som jeg har grudd meg men likevel sett frem til denne dagen. Klyx i går og i morges tappet siste rest av krefter så jeg så ikke frem til møte med kirurgen. Møtte en lege som var i storform og jeg vet at han ikke alltid er det etter mine tre måneder på Ahus. Sykepleieren var fra Egersund, kirurgen fra Stavanger og pasienten fra Sola. Et lite vestlandstreff på et legekontor midt på Østlandet.




Legen på Ahus er like fortvilte og forvirret over de sterke smertene som jeg er. Men det er jeg som må leve med dem, ikke dem. Han ville ikke utsette meg for den vonde undersøkelsen. Den er ikke smertefull for andre så derfor er det ikke bedøvelse til rektoskopi. Jeg fikk resept på nye piller og han har bestilt MR til meg. Medisiner til å kontrollere panikken i den trange maskinen ble avklart. Når MR bildene foreligger skal jeg til koloskopi i endetarmen. Det er bare en liten stump av en tarm så da bruker de et gastroskop og jeg skal få rikelig med bedøvelse.
Jeg er også henvist til Smerteklinikken for utredning om eventuelle nervesmerter. Når MR og koloskopi med biopsier er tatt skal jeg tilbake til ny vurdering og muligens sendes videre til Rikshospitalet for en second opinion. Jeg skal til fastlegen neste uke og vet hun helst vil sende meg videre med en gang så vi får se hva som skjer. Operasjon blir siste utvei men jeg er redd det blir det til slutt uansett.



Dagen i dag gikk altså veldig bra. Jeg møtte en lege som kjenner meg og som forstår. Nå vil jeg igjen bli utredet skikkelig før avgjørelser tas og ikke minst så slapp jeg den vonde undersøkelsen. Jeg har like vondt og får like sterke piller nå som i går men det visste jeg. Ingen leger kan utrette mirakler men denne legen gjorde alt han kan. Skulle bare ønsket at det ikke er så lang ventetid på de avdelingene jeg skal til. Jeg var helt utslitt så ettermiddagshvilen i dag Orker ikke tenke videre fremover Akkurat nå er det fredag og det er helg. Ute stormer det voldsomt men inne er det trygt og godt. En dag om gangen. Skritt for skritt.




5 kommentarer:

  1. Krysser fingrene for at du skal komme fort inn. God helg!
    Trøsteklem sendes herved 😄

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:))) I dag og særlig i kveld har vært veldig bra Med hjelp av medisiner men likevel Trøsteklem mottas og klemmes tilbake :)))

      Slett
  2. Er så greit at du får en lege som kjenner deg. Betryggende med tanke på at han tar deg alvorlig. Får håpe at det kan være noen smutthull som gjør at du kommer litt fortere fremover i køen. Jeg er barnevakt for Yvonne skal på konsert så dette blir en kjekk og koselig helg. Håper at du får en behagelig helg med mange fine øyeblikk. Klem fra Else.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det håper jeg og men vet at det er venteliste for MR til langt ut i april Kommer til å ringe og purre og kanskje jeg må via Aleris.Har hatt en flott dag i dag så vi har bestemt oss for å ta turen til Kiel som vi booket i desember Pakker ned nok piller og to gode bøker. Gleder meg til å skifte stue og seng. Kos deg med barnevaktjobben Hun får nok en flott konsert Klem fra meg :))))

      Slett
    2. Vi lurer på om vi skal ta den turen selv til høsten. Må få unnagjort litt og bli ferdige med brylluper, komfirmasjon og Arnfinns nye runde hos legene. Tenkte oss på biltur ned til de tysk- østeriske alper i september. Da går gjerne turen via Oslo og ferge til Kiel, så du må fortelle hvordan den turen var når den er overstått. Ha en flott og kjekk tur. Else

      Slett