fredag 14. mars 2014

Krokus, blåveis og nye poser

Nydelig sol og krefter til å jobbe i hagen var gårsdagens glede. Å kunne nyte krokusene som åpner seg mot solen og alle knoppene på blåveisen. Tror blåveisen springer ut i dag. Jeg sjekker flere ganger daglig. Mannen grovrenset to bed i går og jeg tok finpussen. Men etter så mange måneder i seng og stille i en stol så har jeg ikke mye krefter. Jeg kan ikke presse meg noe særlig men litt må jeg for å kunne bli sterkere før sommer og ferie. Hagearbeid er for meg både terapi og trening, men ikke minst ren og intens glede.


Mannen har satt opp det ene teltet og fylt i boblebassenget. Nå må vannet varmes og så skal det has i kjemikalier. Blir spennende å se om bandasjen min takler dette varme vannet. Det håper jeg inderlig for det er nydelig å få massasje av boblene under stjernehimmelen. Vi har planlagt en fin helg med innvielse og snorklipp for det nye rommet og første boblebad på to år.





To nydelige dager på båtcruise, en herlig dag i hagen i går og så bang. Våknet av smerter så store at jeg ikke kunne krype ut å hente en pille. Prøvde en ny medisinering i går i håp om å minke dosen men det slo helt feil ut i dag. Nå ligger jeg i sengen og skriver mens jeg håper pillen gjør underverk. Må nok ta enda en før jeg klarer å starte dagen. Høyt opp og langt ned.



Nye poser skrev jeg øverst sammen med glade krokuser og blåveis. I går kveld fikk jeg en diger kartong levert på døren av en kjekk mann. I pakken var det poser, kompresser, klebefjerner og luktfjerner for de neste tre månedene. Og en ny type pose som kan kastes rett i do. Har gledet meg lenge til å prøve denne så derfor skrev jeg pose sammen med de glade blomstene. Tror jeg har gledet meg forgjeves men skal gi dem et forsøk. De bandasjene jeg har brukt til nå er nok mye bedre så det ble ikke noen glede likevel.


Men kanskje åpner blåveisen seg i dag. Og kanskje kan jeg klare å komme meg til greskkurset i kveld. Det finnes alltid noe å glede seg over eller håpe på så jeg kan ikke gi opp.


 
 
 
 
 
 
 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar