mandag 31. mars 2014

Ferdig

En helt dag er forsvunnet! Vi kom hjem klokken 11:30 i en elendig form. Jeg kan ikke huske sist jeg var så elendig. Store smerter, forferdelig kvalme, tåkesyn og en dundrende hodepine. Jeg reagerte nok på de tre medikamentene de sprøytet inn i meg. Mannen fant frem en bøtte og hjalp meg av med buksa og fikk meg i seng. Jeg sluknet som et lys og våknet fem timer senere. Fem timer!! Er det mulig? Nå er det jo snart kveld og jeg har sovet bort hele dagen.




Undersøkelsen gikk veldig bra. En mannlig radiografen tok i mot meg og forklarte nøye hav medikamenter jeg skulle få og hvorfor. At han var så rolig og proff gjorde meg trygg. Jeg fikk på en slags klave rundt bekkenet og derfor slapp jeg å holde pusten. Var redd jeg skulle føle meg enda mer innestengt med det store beltet fra hofteledd til navle som bant meg fast til sengen. Men det gikk helt fint. De skylle ta syv serier forklart ham og satte nydelig svensk visesang i øreklokkene. Hele greia skulle ta en halv time. Det ble en time for etter fem serier sa han at legen var kommet så det var mulig de skulle ta noen flere serier. De syv ble til 10 og halvtimen ble til en time. Det er lenge flatt på rygg fastbundet i en veldig trang trommel. Det er forskjell på maskinene og denne var den trange typen. Jeg slappet sånn av at jeg døste av flere ganger. Flinke meg. Jeg fikk mye skryt også. At legen kom, aner ikke hvilken eller hva slags lege, og ville ha flere bilder med større detaljer tar jeg som et positivt tegn. Kanskje de så noe som ikke skulle være der. De tok de tre siste seriene i det området hvor smertene sitter for jeg ble forferdelig varm der.




Nå er formen bra men jeg er slapp. Har ikke spist og drukket noe særlig i dag så gleder meg til middagen som mannen lager nå. Får nyte kvelden så godt jeg kan før det er leggetid igjen. Er helt sjokkert over at jeg har sovet bort hele dagen Men nå er det over og jeg er ferdig. Så langt.

1 kommentar:

  1. deilig deilig!!!!! riktig flink har du vært, og jammen får vi håpe at dette har vært en fruktbar seanse!!!! krysser fingre og tær, og nyt det faktum at du sov i fem(!!) timer! :) :) Nyt resten av kvelden, ned med skuldrene og bare pust rolig <3 stor klem fra Henriette

    SvarSlett