tirsdag 10. februar 2015

Drenering

I dag fikk jeg lagt inn et dren Det skulle vært gjort i går kveld ved hjelp av ultralyd men så ble det utsatt for det skulle settes ved hjelp av CT bilder. I dag ble det ved ultralyd likevel To leger og en sykepleier rundt en livredd pasient i seng De hadde god tid og forklarte hele tiden hva de skulle gjøre Men bedøvelsen nålen i trinnvis innover og så selve dreneringsslangen var vondt og pressende uansett Slangen så ut som en grisehale på den delen som skullev nn i meg og sykepleiernes hånd knuste jeg nesten så hardt som jeg klemte. Men inne er den og 250ml blod kom ut med en gang Ikke rart jeg har hatt vondt!!!!!
Slangen kommer ut av kroppen like under halebeinet så det ser ut som jeg har fått hale I enden er det en pose som de tømmer og på slangen et innstikksted hvor de kan sprøyte inn saltvann for å skylle det betente området. Jeg skal tømme og skylle kl 6,12,18,24 Hvorfor vet jeg ikke Vet heller ikke hvor mange dager dette tar men mulighetene for ny grøtlørdag er det absolutt. I dag er jeg ferdig med dag 8 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar