onsdag 25. februar 2015

Operasjon og vandring

I går var det nøyaktig tre uker siden sist operasjon. Den varte i seks timer. I går skulle jeg opereres på ny men den operasjonen vil ta mindre enn en time. Likevel fikk de ikke tid til meg i går. Jeg fastet og ventet hele dagen og kvelden før jeg fikk beskjed om at de ikke fikk tid. Selv en liten operasjon som min krever en hel operasjonssal, to kirurger, en anestesilege, og fire anestesipleiere. Der er derfor forståelig at de ikke fikk til selv om detter sjefen sjøl som skal operere. I dag har jeg fått inn operasjonstøy som består av hvit bakfrem skjorte, trusebleie som festes med knapper i siden og støttestrømper. Mens jeg dusjer skifter de  alt sengtøy og legger på et ekstra laken 


Jeg orker ikke mer så de er nødt å ta meg i dag Det sprenger sånn på med det som samler seg i bekkenet at ikke engang nattevandringer hjelper. Nattevandringer foretas fra ca klokken 04:00 og frem til dagvaktene har kommet Da blir de vanlige vandringer. De foretas for å skifte stilling sim letter på trykket og gjennomføres med vaggende hoftebevegekser og skiftende bekkenposisjon. Medfører fare for latter og skremte fjes hos medpasienter 


2 kommentarer:

  1. Er det virkelig mulig å ha så godt humør og selvironi midt oppe i alt? Du er virkelig enestående! Vi er med deg i dag også - og klemmer litt ekstra godt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:)))) Mitt humør hjelper meg heldigvis Nå var akkurat hjemmesykepleieren her Helt fremmed dame inn på vårt soverom frem med rumpa og inn med saltvann Absurd og rart Jeg må jo bare le for å makte dette Takk for god klem ❤️

      Slett