onsdag 4. februar 2015

Møte med italieneren

Jeg husker stikkene i ryggen da han satte epidural og så var jeg borte Klokken var da 07:20 Da jeg våknet gråt jeg og klokken var 2:30. Smerten i endetarmåpnimg og et stykke innover var uutholdbare. Intensivsykepleiren forklarte hvor jeg var Hun ga meg en bolus som er ekstra pumpetrykk på epiduralpumpen. Ingen nytte så jeg fikk min faste smertestillende pluss en halv dose morfin og sovnet En time senere var det like ille Da kom han ! Smertespesialisten Paolo fra Italia. Så behagelig, så dyktig og så vakker. Han ble hos meg det meste av ettermiddagen og kvelden noe Intensivsykepleieren min ikke protesterte på Hun klemte hånden min og tørket pannen min ekstra mye og klukket rundt. Men disse vakre brune øyene så bare en pasient med vondt som han ville hjelpe En spesialblanding ble rekvirert og midnatt kom to pleiere fra sengeposten og hentet meg opp til rommet mitt. Sov to timer så var smertene i full fyr. Alle varianter ble prøvd. Men jeg ble behandlet som en prinsesse De var så forståelsesfulle og hjelpsomme. Slett ikke som ved sist operasjon. 
Før frokost kom kirurgen og forklarte Operasjonen hadde tatt mange timer så jeg ville kjenne trykksmerter i hofte og arm en stund Helt korrekt! De hadde fjernet alt som var planlagt og det var virkelig nødvendig Den gode nyheten er at de gjorde det ved hjelp av kikkhull Planen var å åpne meg helt opp men de hadde en kikkhullsspesialiat med seg som vill prøve det først Og det virker!! Nå har jeg fem hull på magen og fem små plaster. Epiduralen lammer dem så der er jeg smertefri Så har jeg et sår innvendig. Epiduralen lammer ikke den så der er jeg ikke smertefri. 
Alt vel og jeg er en smilende pasient så fornøyd at jeg bobler over   Det er enda langt frem men jeg har tyvstartet pga kikkhullene 
Erik har vært her og da var jeg oppe og gikk. Klarer ikke å sitte men det er verdens beste fiskepudding til middag så får finne en vri 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar