tirsdag 27. april 2010

Det ble en lang dag

Har for mye smerter til å være i aktivitet enda men i morgen blir det bedre for da skal jeg ta stingene. Jeg er stiftet sammen med agraffer fra hofte til hofte. Det er som store stifter fra en stiftemaskin og de er begynt å irritere en del. Så jeg ser virkelig frem til å bli stiftefri. Stingene i det andre såret skal også tas men de kjenner jeg ikke noe til. De to andre sårene skylles med kateter og til slutt er det nye bandasjer på alle fire sårene. Hele operasjonen tar vel en times tid. Er vel egentlig ikke rart jeg har vondt når jeg tenker meg om. I løpet av morgendagen er det mulig jeg går over fra sprøyter til piller. Litt usikker enda for pillene er bare halvparten i styrke som sprøyten. Målet er å være uten noen piller når jeg kommer hjem og det skal jeg klare med forsiktig nedtrapping.
Dagen i dag har gått med til samtaler med sykepleier og fysioterapeut, sårstell, sprøyter og mat. I morgen skal jeg til fysioterapeut og begynne med forsiktig trening. Dropper felles gåturen i morgen også for her er det ett steg om gangen :)
Var på aktivitetsstua i dag men bestemte meg for å spare skjerfmalingen til senere og kjøpte meg strikkegarn i stedet. Nå strikker jeg strømper med latmannsmønster. Garnet er så kjekt at det lager mønster selv. Glimrende for en omtåket pasient.
Eller går livet sakte her på heimen. Eva har reist og Tora er kommet ved bordet vårt i stedet. Hun hører ikke et ord så dermed er den samtalen ut av døren. Men i kveld kommer Astrid tilbake fra handletur på Raufoss så da blir det mer liv. Vet dere, jeg er den eneste uten gåstol eller krykker. Jaja, jeg er jo den eneste under 80 år også. De andre to på min alder spiser på rommet. Jeg er for sosial så jeg menger meg inn med de andre og smiler og koser meg så godt jeg kan mellom rullatorene.

PS. Glemte å fortelle at jeg var ute på tur i ettermiddag. Gikk helt til porten uten at de sier dere noe. Men er kjempestolt. Nå er det kaffe og drøs :)))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar