onsdag 28. april 2010

Snart natt igjen

Litt dumt at jeg er begynt å grue meg for natten men kanskje i natt vil det bli mye bedre. Hvis ikke så har jeg lovet alle og meg selv at jeg skal ringe på nattevakten for å få en sprøyte. Kanyler og utstyr er lagt klart her på benken. I morgen formiddag skal jeg til legen her på huset. Han skal se på stiftene og vurdere om de kan fjernes. De er såre vonde og stramme så blir en lettelse å bli kvitt dem.
Dagen i dag har vært grei. Jeg har hatt sårstell og fått tatt blodprøver. Vaktmesteren kjørte dem til Gjøvik sykehus. Ellers har jeg vært hos fysioterapeut og trent på benk en halv time. De var godt for stive muskler. Min fysio er en liten nett ung dame men de to andre er kjempedigre russere med grove stemmer. Ingen sier dem imot tenker jeg. Resten av uken er alle fysioene på kurs så da skal jeg trene på egenhånd og i tillegg være med på fellestrimmen sittende på en stol. Vi husker vel alle Trim for eldre med Morset Og kjøyr- trallalal la tralla la. Blir nok noe slik men jeg hiver meg på jeg. Har hatt mye vondt i dag så lite aktivitet ellers Men går trappen når jeg skal ned og nå smaker kaffen litt bedre. Mange små skritt i riktig retning dette.
Været her oppe har vært grusomt hele dagen. Det snødde så alle trær ble hvite og senere ble det tett tåke med mye regn. Altså ikke utevær i dag. Jeg hadde kaffe med Astrid og et par av mennene. Feriested ble diskutert og middag og kvelds hadde vi også en fin prat, Astrid og meg. Tora håper vi fikk fikset høreapparatene i dag så hun kan delta i praten. Hun minner om min bestemor og viser bilder av barn og barnebarn En herlig dame. Vår fjerde bordame Alfhild er også kommet mer på banen og den vonde barnehagekjemien er vasket helt bort. Men Alfhild har hatt så mye besøk at vi ikke har hatt henne til bords i dag. Skriver mye om bordsettingen men det er fordi det er dagens høydepunkter og hvert måltid tar lang tid.
De to andre unge damene spiser fremdeles på rommet. Strømpestrikkingen går fremover og nå er jeg begynt på hælen:) Og slik går dagene fremover i sakte tempo samtidig som jeg kvikner stille og rolig til.
God natt alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar