tirsdag 6. april 2010

Nå nærmer det seg:))))

Så var påsken over. Har hatt en fin påske selv om det ikke ble fjelltur og været har vært dårlig. Vi hadde middagsbesøk av svigerforeldrene og tante Gerd og Arne på Langfredag. Menyen var langtidsstekt lammelår, fløtestuede poteter, champignonsaus med rømme og brokkoli. Desserten var hjemmelaget iskake og senere fikk de kaffe og suksesskake.En fin dag og mye god mat.
I påsken har vi lang og fin frokost hver dag. Jeg har eget service til påsken som brukes til frokost. Det er gult og gammelt fra Stavanger flint. Selvsagt må det vaskes for hånd men det er ekstra stas å dekke med dette. Så koker jeg gule egg. Litt av det tørre løkskrellet i vannet gir nydelige gule egg. Og så mine heklede kyllinger selvsagt. De er nå 33 år gamle så her snakker vi tradisjon før stil.
De siste dagene av påsken ble det nydelig vær og vi fikk virkelig jobbet ute i hagen. Herlig. Jeg har bettenelse i bekkenet så mått jobbe forsiktig men klarte mye likevel. Erik har tatt opp beleggningssteinen i den gamle inngangspartiet ned til naboen. Nå slipper vi kanskje at naboens gjester parkerer i vår innkjørsel og går over vår hage. Er mer arbeid igjen før vi kan fylle på jord og så gressfrø. Tungt arbeid så jeg kunne ikke hjelpe til.
Nå er det kun 10 dager igjen til den store operasjonen. Og i tillegg er tre av den fullbooket så nå har jeg det faktisk travelt. Bentennelsen i bekkenet bekymrer meg for jeg vet det kommer fra tarmen. Er så bekymret for at de ikke skal koble meg sammen. Jeg fortjener en sjanse til å få tarmene til å fungere uten posen på magen.
I dag skal jeg rydde bort påskepynt samtidig som det vaskes og tørkes støv. Etterpå skal kjøkkenskap skures. Våronn heter det vel? Ha en fin dag alle sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar