tirsdag 27. april 2010

Tilbake på rehab

Så var jeg tilbake her oppe på Pauslrud et stykke før Gjøvik. Blopdprøvene i går var fine så i løpet av en halvtime var jeg i taxien og på vei oppover igjen. En pakistansk sjåfør denne gangen som hadde meget bestemte meninger om det norske samfunn. Med og min hyggelige medpassasjer jattet bare med. Hvem orker slike diskusjoner mens smertene river i kroppen? Etterhvert tok hun og jeg over hele styringen og hadde det riktig så koselig mens han satt taus. Beklageligvis så skulle ikke hun på samme heimen som meg for henne var det liv i.
Da jeg ankom var det middag og jeg ble gledelig overrasket over å se at det var kommet tre damer og en mann på minn alder. Da senker vi gjennomsnittalderen betraktelig. Middagen var hjemmelaget elgkarbonader og fruktgrøt til dessert. Hoppet over desserten  men koste meg med elgkakene. Første gang i mitt liv men de smakte godt de.
Tilbake på hybelen min pakket jeg ut av kofferten og rigget opp pc. Nå sitter jeg og ser ut vinduet hvor solen skinner så fint på jordene mens jeg skriver. Gammelt men koselig rom. Kan høre det våkner til liv i de fleste rom så da regner jeg med at de fleste gåt til frokost tidlig. Frokosten er mellom halv åtte og halv ti. Da vet jeg at det blir servert nystekte brød, kokt egg, havregrøt og masse nydelig pålegg. Så kjenner faktisk at jeg gleder meg til mat og det er mange dager sidne nå.
I går ble jeg kjent med fire damer og har fått fast plass på bordet med mest action. Der er det litt dårlig kjemi  mellom to av besetningen. Litt sånn barnehagekrangling vet dere. Ved middagen der i går var det helt taus men nå er jeg der så til kvelds gikk praten livlig.Den ene damen reiser hjem i dag så da kommer en ny. Håper det er en med litt liv i . Nå får jeg stelle meg og gjøre meg klar til god frokost sammen med Astrid, Alfhild og Eva. Etterpå skal jeg male silkeskjerf. Ha en fin dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar