tirsdag 4. mai 2010

Kald og hutrende dag

Hjemme snødde det i dag mens her var det delvis skyet med en iskald vind. Jeg har ikke vært ute i hele dag. Har faktisk vært i sengen det meste av dagen. I natt våknet jeg av en slags ulehyle lyd. Hørtes ut som noen gråt og det uroet meg så jeg ikke fikk sove. Sovnet da klokken ringte og gikk derfor sent ned til frokost.
En av damene med kreft ble hentet av ambulanse og jeg ble ikke så mye roligere av det. Trening hos fysioterapeut er eneste bevegelse jeg har hatt i dag. God trening og rett i dusjen til hårvask etterpå. Da jeg tørket meg fant jeg en plommestor klump i operasjonssåret. Sykepleier som skyllet drensåret og byttet bandasjer har satt meg opp til legetime på torsdag men håper det er bedre til da så jeg slipper å snitte i denne klumpen. Var hos legen tidlig i dag og han sjekket drenssåret. Det skal om mulig skylles de dagene jeg er her men jeg kan reise på fredag om jeg vil Og det vil jeg! Han trodde såret kom til å lukke seg snart. Får jeg feber eller frysninger så skal de ta blodprøve. Så nå kan alle være med meg og krysse fingrene for at den vonde klumpen minker kraftig så jeg får reise hjem.
Middag i dag var aspargessuppe med frisk asparges etterfulgt av lettsaltet torsk og så bringebær og friske jordbær med vaniljesaus. Jeg har det godt her.
Det kom tre nye i dag. Alle med veldig høy alder så nå tipper jeg at gjennomsnittsalderen på pasientene her er 83 år. Min unge alder trekker ikke så mye ned. Borddamen min er 62 så vi er de to yngste:))
Onsdag i morgen og snart fredda..........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar