søndag 13. desember 2009

3.søndag i advent

Og bare 28 dager igjen til operasjon:) Begynte nedtellingen da det var 60 dager igjen så nå er jeg over halvveis. Tenk at jeg gar hatt over 60 dager her i stolen. Kan være stolt av meg selv som har klart det. De siste ukene kommer til å gå mye fortere fordi det er jul og nyttår og massevis av kosedager. Når julepynten tas ned da et tiden inne:)
Vi fikk hengt opp både julelysene ute og julegardinene inne. Så nå er det julehus i skogen, Skikkelig kos.
I dag skal resten av julekortene lages og i morgen skal jeg kjøpe litt julegaver. Mannen i huset skal på seminar i to dager så jeg blir alene. Tar en drosje til Ski og handler det som skal sendes vestover. Kjøper meg litt lunsj og tar drosje hjem igjen. En liten adventkosedag for meg selv.
Nå skal jeg dekke til på spisebordet i stuen og lage det til julearbeidsbord slik jeg gjør hvert år. Har en stor grønn duk som jeg har arvet etter min mor og så pynter jeg litt med røde heklehjerter jeg fikk av min farmor. Ved dette bordet forgår så all pyntlaging og innpakking av gaver osv. Her blir tilfra lapper, gavepapir, bånd, pynt, kuler og ting liggende klar helt frem til lillejulaften. Synes det er koselig dette også jeg:)

2 kommentarer:

  1. Det høres så koselig ut Annlau. Jeg har aldri vært så glad i julen og derfor har jeg ikke slike vaner, nå som jeg er mormor har liksom lysten til jul - tradisjoner etc. kommet sigende på meg, så nå prøver jeg å inne ut noe koselig sammen med Emily - senere Ella også. Skulle nok hatt et "nisse og kosekurs" hos deg :))

    Håper du får en fin dag i morgen.
    Klem

    SvarSlett
  2. Takk:)))
    Julen er en herlig årstid og jeg koser meg med nissene min som du har forstått. Med ivrige barnehender i hus blir det enda mer stas så du får nok noen fine år fremover

    SvarSlett